کد خبر: ۱۰۵۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 25
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس انجمن متخصصان داخلی گفت: زندگی و طول عمر جوانان معتاد 50 درصد كمتر از افراد عادی است و سلامتی آنها با چالش‌ های بسیاری همراه می‌شود.

 به گزارش شفا آنلاین، ایرج خسرونیا افزود: جوانان ما از عوارض اعتیاد به ویژه از نوع صنعتی آگاهی مناسبی ندارند و به همین منظور با همكاری همه مردم و مسئولان باید اقدامات اساسی برای پیشگیری اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر صورت گیرد.
وی تصریح كرد: وسایل ارتباط جمعی همچون رادیو و تلویزیون و شبكه ‌های اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد می‌ توانند نقش بسیار مهمی را ایفا كنند.
وی بر لزوم نمایش زندگی فلاكت بار معتادان توسط رسانه‌های جمعی اشاره كرد و افزود: اعتیاد، عوارض بسیار زیادی را به همراه دارد و سبب بروز مشكلات شدیدی در جوامع می‌شود بنابراین پیشگیری از این معضل اجتماعی یك ضرورت است و همه باید دست به دست هم دهیم تا اقدامات لازم را جهت پیشگیری از اعتیاد انجام دهیم.
رئیس انجمن متخصصان داخلی با تاكید بر اینكه باید جوانان را آموزش داد و اطلاعات آنها و خانواده‌هایشان را به روز كرد، تاكید كرد: بخشی از كتاب‌ها و ساعت‌های درسی باید به موضوع پیشگیری از اعتیاد و مبارزه اجتماعی با مواد مخدر اختصاص یابد چرا كه این معضل در حال فراگیر شدن است و باید جهت خشكاندن ریشه‌های آن به صورت جدی گام برداشت.
وی ریشه اعتیاد را در كشور، مشكلات مالی و عدم مطالعه مطبوعات توسط مردم برشمرد.
رئیس انجمن متخصصان داخلی به عوارض اعتیاد اشاره كرد و گفت: اینكه امروزه دختران و جوانان درگیر معضل مواد مخدر می‌شوند نشان از عدم آگاهی و دانش آنها دارد؛ چرا یك زن ایرانی برای كسب زیبایی دست به هركاری می‌زند كه سرانجام آن نابودی زندگی است؟! این مساله باید ریشه یابی شود و اقدامات لازم برای این موضوع صورت گیرد.
خسرونیا با بیان اینكه جوانان ما از عوارض اعتیاد به ویژه از نوع صنعتی آگاهی مناسبی ندارند، تصریح كرد: اعتیاد به مواد صنعتی علاوه بر اینكه زندگی فرد را به خطر انداخته، جامعه را با مخاطرات زیادی همراه می‌كند. امروزه بسیاری از تصادفات شبانه و قتل و نزاع‌ها به دلیل توهم ناشی از روان‌گردان‌ها به وقوع می‌پیونند و افراد جامعه باید نسبت به این مسائل آگاه و هوشیار باشند.
براساس آمارها یك میلیون و 325 هزار مصرف كننده موادمخدر در كشور بسر می برند كه درصد زیادی از آنها را جوانان تشكیل می دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: