کد خبر: ۱۰۵۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 25
شفا آنلاین>اجتماعی>دانشمندان دستبند سیلیکونی ساختند که آلودگی های محیط را شناسایی و به خود جذب می کند.
به گزارش شفا آنلاین،محققان دانشگاه ایالتی اورگان دستبند سیلیکون نئون رنگی ساختند که آلاینده‌هایی را که فرد در طول روز در معرض آن‌ها قرار می‌گیرید به دام می‌اندازد. 

در بخشی از این تحقیق بررسی شد که کودکان کوچک‌تر از ۷ سال به چه مواد اشتعال زایی در خانه بیشتر دسترسی پیدا می‌کنند، نتایج حاکی از آن بود که مادهٔ آتش زا دی فنیل ا‌تر در حالی که دیگر تولید نمی‌شود بیشتر در دسترس کودکان است. 

دانشمندان اظهار داشتند: خاصیت جذب مواد این دست بند بسیار بیشتر از حدی است که در این مطالعه از آن استفاده شده است، به کمک این دستبند می‌توان مواد بیماری زا و آلرژی زا را که در طول روز در معرض آن‌ها هستیم شناسایی کرد و به کمک آن بتوان درمان مناسبی برای این قبیل بیماری‌ها پیدا کرد. 

همچنین در اغلب موارد آزمایش‌های خونی در تشخیص سلامت جنین به مدت طولانی برای جواب نیاز دارد اما اگر این دستبند در مادران باردار استفاده شود می‌توان تشخیص داد که آیا جنین در معرض خطر ابتلا به آسم، آلرژی و بیماری‌های حاصل از آلودگی‌های محیطی قرار دارد یا نه. 

این دستبند در فاز اول تحقیقات برای تشخیص آلودگی محیطی در مدارس ابتدایی یک منطقه استفاده شد تا مضر‌ترین و مخاطره انگیز‌ترین عامل آلودگی برای سلامت کودکان شناسایی و حذف شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: