کد خبر: ۱۰۵۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 25
شفا آنلاین>اجتماعی>جانشين رئيس پليس پايتخت از آغاز فعاليت های پايگاه های اجتماعی پليس تهران بزرگ، در محلات شهر تهران، خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین، صبح امروز پايگاه يکم اجتماعی پليس پايتخت بانام "شهيدان آزادگان" با حضور سردار "قادر کريمي" جانشين فرمانده انتظامي تهران بزرگ، سرهنگ " امير فراستي " معاون اجتماعي فاتب، روساي کلانتري هاي سرکلانتري يکم، نمايندگان فرماندار و سازمان تعزيرات حکومتي شهرستان شميرانات و.... در محله دربند تهران افتتاح و آغاز به کار کرد. 

سردار کريمي در حاشيه افتتاح پايگاه يکم اجتماعي پليس پايتخت با اشاره به آغاز فعاليت هاي پايگاه هاي اجتماعي پليس تهران بزرگ در محلات شهر تهران، گفت: اين پايگاه هاي با ارايه مشاوره هاي روانشناختي و اجتماعي سعي دارند تا با تعامل بيشتر پليس با مردم احساس امنيت را بيش از پيش افزايش دهند. 

وي ادامه داد: ايجاد احساس امنيت در جامعه يکي از دغدغه ها و وظايف اصلي پليس در شهر تهران است که اين کار بدون برنامه ريزي ممکن نخواهد بود. 

اين مقام ارشد انتظامي پليس پايتخت، تحول در نگاه پليس به جامعه از رويكرد سلبي و تهديد محور به رويكرد ايجابي و اجتماعي و محله محور را يکي از ارکان اين نگرش عنوان کرد و افزود: پليس به دنبال افزايش امنيت عمومي و ارتقاء احساس آن است که اين امر مستلزم سياست گذاري و تدوين اهدافي است كه منجر به تحقق چنين تفكري شود. 

جانشين رئيس پليس پايتخت، ايجاد پليس اجتماعي را بستر مساعد براي تعامل پليس با لايه هاي مختلف مردم و همچنين بازسازي اعتماد عمومي در راستاي تحكيم نظم اجتماعي برشمرد و اظهار داشت:" پليس اجتماعي با رويكرد تعاملي در لايه هاي مختلف اجتماع به دنبال استقرار نظم اجتماعي در عرصه محلات است که در اين مسير نظم اجتماعي، در سطح محلات مطرح مي شود. 

وي با اشاره به رويكرد پليس اجتماعي در مواجهه با آسيب هاي اجتماعي بزهکاري ها و تهديدات مخل نظم و امنيت عمومي، عنوان داشت:"توجه پليس به فرد و كرامت والاي انساني باعث شده تا پليس پايتخت از طريق راه اندازي پايگاه هاي اجتماعي درصدد حل مشكلات افراد از طريق مشاوره و مددكاري و آموزش هاي چهره به چهره برآيد. 

کريمي، همچنين ايجاد تعاملات و ارتباطات مناسب و مطلوب و متقن بين اقشار مردم و پليس با سازمان هاي دولتي و مردم نهاد را از اهداف تاسيس پايگاه هاي اجتماعي خواند و بيان داشت:" اين امر مي تواند موجب تسهيل و رواني تعاملات مردمي شده و در ايجاد نظم، به جامعه كمك نمايد. 

جانشين فرمانده انتظامي تهران بزرگ به تعريف پايگاه اجتماعي پرداخت و افزود:" ايجاد پايگاه هاي اجتماعي در پليس پايتخت، ساز و كاري است كه در راستاي تحقق نظم اجتماعي خرد، در سطح محلات تشکيل مي شود که مأموريت آن ايجاد رابطه نزديك، صميمي و اعتماد آميز با مردم،  شناسايي زمينه ناهنجاري ها و بزهكاري ها و تلاش براي از بين بردن بسترهاي بروز معضلات اجتماعي است. 

سردار کريمي با اشاره به وظايف پايگاه اجتماعي پليس پايتخت، اظهار داشت:" اين پايگاه هاي داراي وظايف مختلفي از جمله برنامه ريزي به منظور هماهنگي بين دواير کلانتري ها و پايگاه هاي پليس هاي تخصصي، برقراري تعامل با مساجد، سراي محلات، مراکز آموزشي، صنوف، تعامل با شورياران محلات و بررسي بسترهاي اجتماعي و فرهنگي، تجزيه و تحليل آسيب ها و جرائم، نظرنسجي، ارزيابي ميزان تحقق تعاملات پليس با مردم، آسيب شناسي و ارائه آموزش هاي همگاني هستند. 

وي، تشكيل بانك اطلاعاتي محلات در پايگاه هاي اجتماعي، ارائه خدمات مشاوره اي، برنامه ريزي به منظور كاهش آسيب هاي اجتماعي محلات، ايجاد هماهنگي و تعامل با دانشگاه ها و مؤسسات علمي پژوهشي- آموزشي در حوزه هاي مشاوره، روانشناسي، مددكاري و اجراي طرح امنيت محله محور را از اهداف تشکيل اين پايگاه ها برشمرد. 

جانشين رئيس پليس پايتخت ادامه داد: به کارگيري کارشناسان و کارشناسان ارشد روانشناسي و علوم اجتماعي در اين پايگاه هاي براي ارائه خدمات مشاوره هاي اجتماعي و روانشناختي به شهروندان، برگزاري آزمون هاي روانسنجي، ارايه مشاوره فعال و ارايه آموزش هاي بهداشت رواني، مي تواند ضمن ياري رساندن به شهروندان در شناسايي و حل مسايل فردي و اجتماعي به پليس در خصوص پيشگيري از وقوع جرم کمک شاياني کند. 

سردار کريمي در پايان ضمن ابراز اميدواري در خصوص فعاليت هاي منظم و هماهنگي هاي لازم ميان پليس و شهروندان براي افزايش امنيت در محلات شهر تهران، گفت:" در اين راستا، پليس هاي تخصصي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ در راستاي اجراي هر چه بهتر فعاليت هاي اين پايگاه هاي اجتماعي داراي شرح وظايف خاص خود هستند که در اين زمينه اطلاع رساني صورت خواهد گرفت.

گفتني است، پايگاه هاي يازده گانه اجتماعي پليس پايتخت که شامل پايگاه هاي اجتماعي شهيدان آزادگان واقع در محله تجريش(دربند)، پايگاه شهيد محمد جلال کاشاني واقع در مرزداران، پايگاه شهيد علي خرسند نيا واقع در کارگر شمالي، پايگاه شهيد جعفر ا... وردي زاده واقع در تهرانپارس، پايگاه هاي شهيد هادي جوان دلاور واقع در يافت آباد، پايگاه شهيد منوچهر وطن خواه واقع در خاوران، پايگاه شهيد ميثم ملايي واقع در ميدان بهمن، پايگاه شهيد احمد طالبي وقع در محله کميل، پايگاه شهيد حسين فتحي واقع در کوي 13 آبان، پايگاه شهيد ابوالفضل رستم زاده واقع در نعمت آباد، پايگاه شهيد محمد علي دولت آبادي واقع در محله نامجو در محله هاي مختلف شهر تهران صبح امروز همزمان افتتاح و آغاز به کار کردند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: