کد خبر: ۱۰۵۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 26
خیلی‌ها با شنیدن تصمیم او شوکه شدند. نخستین مخالفت‌ها از خانواده اش شروع شد. آنها بر این باور بودند که مهریه برای زن حکم سدی در برابر زیاده خواهی‌های شوهر را در آینده دارد.
به گزارش شفا آنلاین،حتی خانواده شوهرش نیز با این تصمیم موافقت نکردند اما او برنامه و هدفی را در ذهن طراحی کرده بود و می‌خواست برای سایر زنان نمونه باشد تا با سختگیری‌های بی‌مورد زندگی هایشان را به تباهی نکشانند.هدیه ویژه این زن جوان به شوهرش در روز تولد حضرت علی(ع) ویژگی خاصی داشت. او تصمیمی را به اجرا در آورد که در نگاه نخســــــت بر عکس آن مایه مباهات بسیاری از دختران جوان در آغاز زندگی مشترک است. خودش می‌گوید این آغاز راهی طولانی برای کمک به جوانانی است که سخت می‌گیرند و زندگی شان را روی مادیات بنا می‌کنند و در ادامه راه قبل از آنکه درخت زندگی شان پا بگیرد از ریشه می‌پوسد.برای آشنایی با او و کار بزرگی که انجام داده است پای حرف‌هایش نشستیم:

خودت را معرفی کن؟
زلیخا فیضی هستم 26 سال دارم.
چند سال است ازدواج کرده اید؟
حدود 10 سال قبل در حالی که نوجوان بودم سر سفره عقد نشستم.
شوهرت از بستگانت است؟
نه. آشنایی دوری با هم داشتیم.
چند بچه دارید؟
خدا یک پسر به ما داده که نامش را علی اصغر گذاشتیم. اکنون 23 ماه دارد.
اهل کدام شهرستان هستید؟
متولد جاده نظامی شهرستان قائمشهر هستم. الان در قائمشهر ساکن هستیم.
میزان تحصیلات شما چقدر است.
لیسانس کتابداری دارم.
یعنی الان در این رشته مشغول به کار هستید؟
نه. من خانه دار هستم. اوقات بیکاری ام را به فعالیت هایی در ارتباط با محیط زیست و طبیعت و... می‌پردازم.
الگوی شما در زندگی تان چه کسی بود؟
از بچگی الگوی من حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع)بودند.
چه زمانی تصمیم به این کار گرفتید؟
سال گذشته قصد کردم در روز میلاد حضرت زهرا(س) این کار را انجام بدهم به دلایلی نشد تا اینکه به مناسبت روز پدر همه مهریه‌ام را به عنوان کادو به شوهرم بخشیدم.
مهرتان چقدر بود؟
369 سکه بهار آزادی بود که از آن تعداد 12 سکه به نیت امام عصر( عج) ماند و بقیه را بخشیدم.
سال‌های گذشته چه هدیه‌ای برای شوهرتان می‌گرفتید؟
بنا بر مقتضیات زمان هر چیزی که او نیاز داشت برایش می‌خریدم اما این بار خواستم کار متفاوتی انجام دهم.
هدف شما از این کار چه بود؟
هدف هدیه صرف نبود. می‌خواستم به همه دختران دم بخت بگویم که مهریه خوشبختی نمی‌آورد. از طرفی ما برای اعداد مختلف مناسبت داشتیم اما عدد 12 غریب مانده بود. با این کار خواستم این عدد مقدس را یادآوری کرده باشم.
آرزوی شما چیست؟
آرزو دارم بتوانیم جوانانی تربیت کنـــیم که زندگی هایشان را  بر پایه عشق و محبت بنا ‌کنند تا طلاق ریشه کن شود. متأسفانه امروزه درباره تربیت و آموزش قبل از ازدواج مشکلات زیادی داریم. امروزه هم کفو بودن متأسفانه تنها به هم رده بودن از نظر مالی خلاصه می‌شود در حالی که اصل هم کفو بودن یعنی هم رأی بودن و درک متقابل از هم داشتن است.
وقتی خانواده ات از این تصمیم تو مطلع شدند چه عکس العملی نشان دادند؟
در خانواده من همه بشدت مخالفت کردند. چون باید به دفتر خانه می‌رفتیم و رضایت به این کار را محضری ثبت می‌کردیم گفتند باید پدرم بیاید. خیلی خواهش کردم تا موافقت کرد بیاید ولی باز هم مخالف این تصمیم من بود.می خواهم به همه زنها بگویم ارزش زن به زن بودنش است نه به مهریه‌اش.اگر غیر از این بود حضرت زهرا(س) فدک را نمی‌بخشیدند. اینکه نقل می‌شود مهریه پشتوانه زن است مربوط به جاهلیت است.مگر زن کالاست که با مهریه به فروش برسد.ایران

 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: