کد خبر: ۱۰۵۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 24
شفا آنلاین>اجتماعی>طرح "راننده تاکسی خانم" در امان پایتخت اردن با استقبال گسترده بانوان و نگرانی برخی مردان رو به رو شده است.
به گزارش شفا آنلاین،گروه سرمایه گذاری موسوم به ابو الحاج، با استفاده از رانندگان زن ، طرح تاکسی ویژه بانون راه اندازی کرده است.

در این طرح طی چند روز گذشته 20 دستگاه تاکسی ویژه درامان، پایتخت اردن به کار گرفته شد.

بسیاری از بانوان اردنی معتقدند با راننده خانم احساس امنیت بیشتری درتاکسی دارند و احتمال ایجاد مزاحمت برای آنها بسیار کمتر است. همچنان که کمتر در معرض مشکلات و سختیهای ناشی از حمل و نقل قرارمی گیرند.

این در حالی است که برخی مردان معتقدند حضور بانوان در ساعتهای طولانی در خیابان به عنوان راننده تاکسی مشکلات بسیاری را متوجه آنها می کند کما اینکه رانندگی تاکسی سختی هایی دارد که فقط یک مرد قادربه تحمل آن است.

اما خانمی به نام مرام نجار، می گوید با اینکه برخی افراد با طرح راننده تاکسی خانم مخالفند، بسیاری از زنان با غلبه بر مشکلات به خوبی دراین حرفه درخشیده اند.

وی می افزاید: این طرح برخی مشکلاتی را که بانوان در خارج منزل با حمل و نقل دارند حل می کند. مخصوصا بانوان متأهل؛ زیرا بسیاری مردان اجازه نمی دهند همسرانشان تنها سوار تاکسی شوند.

خانم دیگری به نام سهاد قدومی می گوید: با وجود برخی چالشها از جمله مخالفت عده ای با این طرح، بانوان می توانند چنین خدماتی را ارائه دهند.

اما در مقابل عاهد عبدالرزاق معتقد است طرح رانندگی تاکسی اصلا برای خانهما مناسب نیست زیرا مستلزم آن است که یک خانم تا دیر وقت در خیابان باشد کما اینکه رانندگی زحمت زیاد و صبر بالایی می طلبد.

وی می افزاید: این شغل، مشکلات و سختیهای زیادی برای خانمها مخصوصا در ابتدای صبح و ساعات آخر شب ایجاد می کند.

به عقیده وی این کار فقط در تخصص مردان است و یک زن با توجه به طبیعت خود نمی تواند مشکلات آن را تحمل کند.

اما مجد الدین خمش، استاد رشته علوم اجتماعی در دانشگاه اردن می گوید وقتی که یک خانم در مقام مربی ایفای نقش می کند هیچ چیزمانع فعالیت او به عنوان راننده تاکسی نمی شود و می تواند مشکلات را تحمل کند.

خمش گفت: حضور زنان به عنوان راننده تاکسی، آزادی بسیاری را برای خانمهایی که نمی توانند با تاکسی جابجا شوند ایجاد می کند. مضاف بر اینکه زنان احساس امنیت و ارامش بیشتری می کنند.
برچسب ها: تاکسی ، پایتخت ، راننده
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: