کد خبر: ۱۰۵۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 20
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر با اشاره به اینکه ۱.۵ میلیون خانوار روستایی، کشاورز و عشایر تحت پوشش این صندوق بیمه‌ای هستند، گفت: ۲.۵ میلیون نفر در کشور فاقد بیمه‌های اجتماعی هستند.

به گزارش شفا آنلاین، محمدرضا رستمی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته سلامت اظهار داشت: صندوق بیمه روستاییان و عشایر از سال 84 زیرمجموعه وزارت تعاون فعالیت خود را آغاز کرد و متولی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر است.

وی افزود: صندوق بیمه روستاییان و عشایر فقط بحث بیمه‌های اجتماعی را شامل می‌شود و بحث تعهدات بلندمدت در حوزه از کارافتادگی و پرداخت مستمری به بازماندگان و فوتی‌ها را پیگیری می‌کند.

مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر گفت: این صندوق بخش درمان ندارد و بحث درمان آن در حیطه اختیارات بیمه سلامت است.

رستمی با اشاره به اینکه 1.5 میلیون خانوار روستایی، کشاورز و عشایر تحت پوشش صندوق بیمه روستاییان و عشایر هستند، بیان کرد: دوره پرداخت بیمه در این صندوق 15 سال است و از آنجایی که 10 سال از عمر فعالیت این صندوق می‌گذرد، تا 5 سال آینده شاهد نخستین گروه از بازنشستگان و مستمری‌بگیران خواهیم بود.

وی مطرح کرد: این صندوق به 23 هزار خانوار مستمری پرداخت می‌کند که سقف آن 700 هزار تومان درآمد ماهیانه برای روستاییان و کشاورزان است.

مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر با اشاره به اینکه این بیمه اختیاری است و از 6 میلیون خانواری که در کشور باید تحت پوشش قرار بگیرند، 1.5 میلیون خانوار تحت پوشش هستند، افزود: 2.5 میلیون نفر در کشور فاقد بیمه‌های اجتماعی هستند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: