کد خبر: ۱۰۵۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 20
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول گفت: 2 روستای بنه عاتی از توابع بخش چغامیش و روستای بنه الوان از توابع بخش مركزی دزفول همچنان در محاصره سیل هستند.

 به گزارش شفا آنلاین،عبدالحسین پورركنی با بیان اینكه این روستاها از زیر ساخت مناسبی برخوردار نیستند، افزود: سیلاب تا حدی در روستای بنه الوان از توابع بخش مركزی دزفول فروكش كرده است.
وی افزود: این روستا 25 خانوار جمعیت دارد كه آب در این روستا در حال فروكش كردن است ولی روستای بنه عاتی هنوز در محاصره سیل قرار دارد.
پورركنی با اشاره به اینكه سه سیل بند در دزفول وجود دارد، گفت: سیل بند زاویه ها عصر دوشنبه به دلیل تخریب بخشی از آن دچار مشكل شد و آسیب دید.
معاون فرماندار دزفول با اشاره به اینكه در صورت تخریب كامل سیل بند پنج روستای دزفول زیر آب می رفت، گفت: در بازدید كارشناسان از حریم رودخانه دز آسیب وارده به این سیل بند مورد بررسی قرار گرفت.
وی طول این سیل بند را هفت كیلومتر دانست كه حدود 150 متر آن بر اثر تغییر رژیم آب آسیب دید، گفت: قسمت بالادست این سیل بند در سال های گذشته گابیون بندی شده بود كه از آسیب در امان ماند و خود را حفظ كرد ولی بخش هایی كه گابیون بندی نشده دچار آسیب شد كه با كمك دستگاه های مسوول از جمله امور آب،شبكه بهره برداری شمال خوزستان ،دهیاری و فرمانداری در تلاشی 27 ساعته ترمیم شد.
پورركنی از مسئولان مربوطه به ویژه سازمان آب و برق خوزستان خواست برای پایداری كامل و تكمیل مرمت و بازسازی این سد اقدام كنند و پیش از اتفاق های بعدی فعالیت های لازم را در این خصوص انجام دهند.
افزایش دبی سد دز از 300 به چهار هزار و 500 متر مكعب بر ثانیه در روز پنجشنبه 26 فروردین موجب طغیان رودخانه دز و آبگرفتگی 27 روستا در شهرهای دزفول و شوش شد.
سیلاب دو هزار 700میلیارد ریال به زیر ساخت های شهری و گردشگری، كشاورزی و روستاهای دزفول خسارت وارد كرده است.
برچسب ها: جمعیت ، روستا ، رژیم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: