کد خبر: ۱۰۵۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 20
شفا آنلاین>اجتماعی>در تمامي روابط بحث، مجادله و اختلاف نظر وجود دارد و كاملا طبيعي است. اين يكي از نشانه هاي رشد فردي در رابطه است.
به گزارش شفا آنلاین، سارا ظهیر الاسلام زاده: در تمامي  روابط  بحث، مجادله و اختلاف نظر وجود دارد و كاملا طبيعي است. اين يكي از نشانه هاي رشد فردي در رابطه است. بنابراين بهتر از طرفين رابطه روش مجادله عادلانه را بياموزند تا بتوانند صميميت بيشتري در رابطه برقرار نمايند و مشكلات را حل نمايند. به عبارتي روشي كه مي جنگيد بسيار مهم تر است از چيزي كه به خاطر آن مي جنگيد.

در مجادله ناعادلانه مشكل حل نخواهد شد بلكه رفتار هايي منفي بروز خواهند كرد.از این رو پس كشيدن،سكوت كردن،اجتناب،فاصله گرفتن،اهميت ندادن،شكست قول ها و دشمني كردن از موارد مجادله ناعادلانه به شمار می رود.

در اصل فرد نا آگاه به حل مسئله از اين روش ها به عنوان سيستم دفاعي خود استفاده مي كند.در مجادله ناعادلانه مشكل حل نخواهد شد بلكه احساس منفي بروز خواهد كرد احساسات منفی چون نادیده گرفتن،خشم، آسیب دیدگی،غیر مفید بودن، ناخواسته بودن، مهم نبودن،کوچک شدن و بی پناهی در این گونه مواقع سراغ فرد می آید.اين احساس باعث مي شوند فرد از صميمت، رابطه و حتي از خود دور شده و بيگانه شود. كه در ادامه به صورت رواني دچار انكار مي شود.

هنگامی که مجادله ای بین افراد رخ می دهد توصیه می شود از کلمات و جمله های آسیب زننده در رابطه استفاده نکنند.جمله هایی مانند من جدا می شوم و یا ترکت خواهم کرد نیز در رابطه باعث تخریب عواطف می شود.برخی افراد در ارتباط با فرد مقابل در مجادله و بحث از اینکه با این فرد ارتباطی را آغاز کرده اند شکایت می کنند که این مسئله نیز باعث آسیب به ارتباط می شود.

یکی از روش های مجادله عادلانه این است که زمان مجادله و بحث نباید بیشتر از 15 دقیقه باشد و این روش ها را باید با شریک زندگی خود در میان گذاشته و تمرین کنید.

یکی دیگر از روش های موثر بحث کردن روی موضوعی است که رخ داده زیرا نباید مشکلات گذشته را در بحث جدید دخالت داد.همچنین  فقط و فقط شما دو نفر بايستي مشكل و يا موضوع را بحث كنيد از ديگران نخواهيد كه وارد بحث شوند.گذشته ها را نباید پیش کشید و باید در خصوص موضوع فعلی بحث کرد.کاملا باید به حرف های یکدیگر گوش کنید و حرف همدیگر را هرگز قطع نکنید.

یکی دیگر از روش های اصولی این است که در بحث به دنبال متهم کردن نباشید و قط به حل مشکل فکر کنید.جنگیدن برای پیروز شدن رابطه را مخدوش می کند و هرگز به فکر تنبیه شدن نباشید و برای ترمیم رابطه با هم گفتگو کنید.
آستان
برچسب ها: مجادله ، طبيعي ، صميميت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: