کد خبر: ۱۰۵۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 19
شفا آنلاین>اجتماعی>هكرها بازهم نشان دادند با وجود تدابیر امنیتی متعدد در گوشی های هوشمند امروزی، فقط چیزی كه برای تشخیص مكان و استراق سمع مكالمات تلفنی و پیام های كاربران نیاز دارند، شماره تلفن همراه آنان است.

 به گزارش شفا آنلاین،در این شیوه از قابلیت های یكی از خدمات تبادل اطلاعات در شبكه تلفن همراه موسوم به (Signalling System No. 7 (SS7 بهره برداری می شود. هنگام برقراری تماس یا ارسال پیغام در شبكه، SS7 جزئیات تماس از جمله ترجمه شماره تلفن، انتقال پیغام متنی، محاسبه هزینه تماس و برقرار ارتباط كاربر و شبكه را انجام می دهد.
هكرها از طریق دسترسی به خدمت SS7 و تنها با استفاده از شماره تلفن همراه به عنوان شناسه، به سادگی می توانند موقعیت گوشی تلفن را بیابند، پیام های ارسال و دریافت شده و همچنین سوابق قبلی آن ها را ببینند، مكالمات تلفنی را شنود و ضبط كنند.
نكته قابل توجه این است كه در شیوه مورد بحث، هكر با تجهیزات و قابلیت های گوشی تلفن همراه كاری ندارد، بلكه او از طریق شبكه تلفن همراه كه تحت كنترل هیچ یك از كاربران نیست، به اطلاعات موردنظر خود دسترسی می یابد و شماره تلفن كاربر تنها نقش یك شناسه را ایفا می كند.
این شیوه دسترسی به اطلاعات، راهكاری است كه می تواند به عنوان یك ابزار كاربردی برای شناسایی و ردگیری اهداف احتمالی، مورد استفاده سازمان های اطلاعاتی قرار گیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار