کد خبر: ۱۰۵۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 19
شفا آنلاین>اجتماعی>همزمان با اعلام نیاز آمریكا برای خرید موتورهای موشك فضایی از روسیه، چین نیز پیشنهاد داد در ازای دریافت این نوع از موتورها كه دارای كاربرد نظامی نیز می تواند باشد، آخرین دستاوردهای الكترونیكی دانشمندان چینی را به مسكو تحویل خواهد داد.

 به گزارش شفا آنلاین،روزنامه ایزوستیا امروز نوشت كه چین به روسیه پیشنهاد كرده در ازای دریافت موتورهای موشك های فضایی از روسیه به این كشور فناوری های الكترونیكی پیشرفته عرضه می كند.
همچنین آزمایش بمب هدایت شونده روسیه نیز در زمره پیشنهادهای چین به روسیه است.
چین امیدوار است با استفاده از مزیت خود در بخش فناورهای پیشرفته الكترونیكی بتواند با روسیه در این باره مذاكره كند.
روسیه اصلی ترین كشور تولید كننده موتور های پرقدرت پیشرفته موشكی جهان است و آمریكا نیز نیازهای خود را از كارخانه های روسی سازنده این موتورها تامین می كند.
رابرت اوروك معاون وزیر دفاع آمریكا اعلام كرده است: پنتاگون در شش سال آینده تا زمان ساخت موتور فضایی ساخت آمریكا به خرید 18 موتور موشك فضایی از نوع ار.دی-180 از روسیه برای پرتاب ماهواره های نظامی نیاز دارد.
وی با بیان این كه آمریكا باید راه مطمئنی برای دسترسی به فضا داشته باشد، اظهار كرد: تا زمانی كه نتوانیم موتور موشك فضایی بسازیم باید به موتورهای ار.دی-180 از روسیه تكیه كنیم.
آمریكا در چند سال اخیر از موتورهای روسی برای موشك های فضایی خود به منظور پرتاب ماهواره های نظامی استفاده كرده است.
به گزارش رسانه های روسی، آمریكا موضوع ساخت موتورهای موشكی را بررسی می كند تا آن را جایگزین موتورهای ساخت روسیه كند، اما سال 2015 نتیجه قابل توجهی در این زمینه به دست نیاورده است.
روسیه آخرین بار یازدهم دی ماه 1391 قراردادی را برای فروش 30 دستگاه موتور موشك های فضایی به آمریكا امضا كرد.
روسیه همچنین از برنامه ساخت موتور اتمی با حدود 220 میلیون دلار اعتبار برای موشك ویژه سفر به كره مریخ خبر داده است.
سرگئی كرینكو رییس شركت روس اتم در این باره گفته است: موتور اتمی به موشك فضاپیما امكان می دهد در طول 45 روز به مریخ سفر كند و در همین حال در فضا حركت های لازم انجام دهد در حالیكه موتورهای فضایی كنونی ما را در مسیر یك طرفه و در عرض 18 ماه به كره مریخ می رسانند و پس از آن امكان بازگشت و مانور وجود ندارد و به عبارتی این موتورها یك بار روشن شده و قابل بازگشت نیستند.
رسانه های روسی پیش تر اعلام كرده بودند كه قرار است تا سال 2018 میلادی نمونه آزمایشی این موتور اتمی برای انجام سفرهای دوردست فضایی ساخته شود.
براساس گزارش های انتشار یافته، شركت روس اتم از سال 2010 میلادی اجرای این پروژه را شروع كرده كه هدف از اجرای آن ساخت سامانه حمل و نقل فضایی به كمك انرژی هسته ای است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: