کد خبر: ۱۰۴۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 15
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون امور مقابله وآمادگی سازمان مدیریت بحران كشور با بیان اینكه سرریز شدن رودخانه دز تلفانی نداشته افزود: با وقوع حادثه سیلاب و صاعقه طی روزهای گذشته در برخی استان ها 3 نفر جان خود را از دست داده اند.

به گزارش شفا آنلاین، مرتضی اكبرپور عصرجمعه با تشریح وضعیت فعلی سیلاب و آبگرفتگی در برخی استان های كشور اظهارداشت:2 نفر از جان باختگان براثر صاعقه و یك نفر نیز بر اثر سیلاب در شهرستان های ایلام و لرستان جان باخته اند .
با شدت یافتن بارش باران طی چند روز گذشته در كشور،‌بسیاری از استان های كشور درگیر سیلاب، آب گرفتگی، ‌صاعقه و رانش زمین و طغیان روردخانه ها و شكسته شدن پل ها و تخریب برخی راه ها به ویژه در روستاها و خسارات مالی و جانی شده است.
گفته می شود این سامانه بارشی بزودی تا چند روز آینده از كشور خارج خواهد شد.
اكبر پور در ادامه با اشاره به سرریز شدن رودخانه دز و ورود آب به خیایان های مجاور این رودخانه در روز جاری نیز گفت: تاكنون گزارشی مبنی بر تلفات انسانی درمسیر جریان ورود آب و سرریز شدن رودخانه دز به خانه ها و خیایان های مجاور این رودخانه گزارش نشده و تمامی ساكنان خانه های اطراف این رودخانه تخلیه ودر مكان های موقت اسكان داده شده اند.
وی اظهار كرد: ممكن است تاكنون تنها آب رودخانه وارد خیایان ها و منازل شده باشد كه خالی از سكنه هستند.
معاون مقابله و آمادگی سازمان مدیریت بحران كشور تاكید كرد: روز گذشته جلسه شورای عالی مدیریت بحران با حضور معاون رییس جمهوری برگزار شد و از امروز (جمعه) نیز اسماعیل نجار معاون بحران وزیر كشور به همراه وزیر نیرو و هیات همراه وارد خوزستان شده اند تا تدابیر لازم را اتخاذ و بحران سیلاب و طغیان رودخانه دز را مدیریت كنند.
اكبرپور با بیان اینكه امدادرسانی ها در استان های درگیر سیلاب و صاعقه همچنان ادامه دارد، گفت: عوامل امدادی از روز گذشته دریچه های خروجی رودخانه دز را بازكرده اند تا از سرریز شدن آن به خیابان ها و منازل مسكونی مجاور آن جلوگیری شود و پیش بینی می شود این آب تا فردا - شنبه وارد دزفول شود.
وی میزان خروجی آب از رودحانه دز را 4 هزارو 500 مترمكعب بر ثانیه اعلام كرد.

** آمادگی كامل استان ها
این مسئول بحران كشور با اشاره به اخطاریه شماره 12 هواشناسی كشور نیز گفت: به همه عوامل اجرایی شورای هماهنگی مدیریت بحران در استانها آماده باش كامل ابلاغ شده است. همچنین آگاه سازی لازم به مردم در استانها و شهرهایی كه درمسیر جریان این سیلاب ها قرار دانرد و احتمال خطر برای آنها وجود دارد انجام شده است.

*مشهد امشب هم درگیر بارش سیل آسا است
اكبرپور با اشاره به وقوع سیلاب دو روز گذشته در مشهد نیز گفت: از آنجا كه طبق پیش بینی هواشناسی كشور مشهد مقدس امشب نیز با درگیر بارش سیل آسا خواهد بود و احتمال وقوع سیلاب وآبگرفتگی مجدد وجود دارد آگاه سازی لازم به مردم این شهر داده شده و امكانات خوبی برای مقابله با بحران سیلاب تدارك دیده شده است.
وی خاطرنشان كرد: همچنین اطلاع رسانی محلی و هشدار مردم به كشاورزان،‌ دامداران و كسانی كه منازل آنها در حاشیه این خطر قرار دارد، ادامه دارد.
اكبرپور افزود: به مسافرانی هم كه از مسیرهای كوهستانه قصد سفر و تردد دارند و یا در حال عبور و مرور هستند هشدارهای لازم داده شده است.
‌وی اعلام كرد: بسیج و سپاه نیز در آمادگی كامل برای كمك به عوامل امدادی بسر می برند.

** خطری تهران را تهدید نمی كند
معاون مقابله وآمادگی مدیریت بحران كشور با تاكید بر اینكه خطری تهران را تهدید نمی كند، اعلام كرد: شدت بارش ها در تهران پراكنده است و مشكلی پایتخت نشینان را تهدید نمی كند.
اكبرپور افزود:‌ پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش باران در استان های البرز ، ‌تهران و قزوین است كه آمادگی لازم نیز در این باره وجود دارد.
این مسئول مدیریت بحران از همه عوامل اجرایی امدادی كه خالصانه خدمت می كنند و طی چند روز گذشته پای كار بوده اند قدردانی و تشكر كرد.
برچسب ها: سیلاب ، ایلام ‌ ، صاعقه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: