کد خبر: ۱۰۴۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 14
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در پی بارش‌های دو روز گذشته، امدادگران خدمات لازم را به 540 تن از متاثران از سیل و آب‌گرفتگی در 9 استان كشور ارائه كردند.

 به گزارش شفا آنلاین، دكتر ناصر چرخساز افزود: استان های لرستان، ایلام، كرمانشاه، فارس، خوزستان، چهارمحال، همدان، كردستان و آذربایجان شرقی طی بارش های اخیر متاثر از سیل و آبگرفتگی بوده اند.
وی ادامه داد: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در استان های متاثر از سیل و آبگرفتگی به 68 تن از هموطنان خدمات اسكان اضطراری ارائه كردند و ضمن تخلیه آب از 34واحد مسكونی، 34 دستگاه خودرو نیز از مسیر سیلاب رهاسازی شد.
به گفته رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر، 41شهر، روستا و مناطق عشایرنشین نیز از سوی امدادگران هلال احمر امدادرسانی شد.
چرخساز با اشاره به وقوع حادثه در محور دهلران–اندیمشك به دلیل سقوط دو خودروی تریلر و پراید در رودخانه، گفت: یك نفر از مصدومان این حوادث به مراكز درمانی منتقل و یك نفر دیگر نیز در مهران – منطقه میمك – رودخانه گدارخوش مفقود شد.
وی تاكید كرد: امدادرسانی در استان های كرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و همدان همچنان ادامه دارد.
چرخساز با اشاره به منابع و تجهیزات به كارگیری شده در عملیات امدادرسانی به متاثران سیل و آبگرفتگی،افزود : 62 تیم متشكل از ٢٢٩ نیروی عملیاتی به وسیله 57 دستگاه خودروی عملیاتی و 13 دستگاه موتور پمپ لجن كش به هموطنان خدمات رسانی كردند.
رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر اظهار داشت: همچنین 12 دستگاه چادر، 250 تخته پتو، 70 تخته موكت، 740 كیلوگرم نایلون، 350 قوطی انواع كنسرو، 250 قرص نان و 130 بطری آب معدنی میان متاثران از سیل و آب‌گرفتگی توزیع شده است.
چرخساز در ادامه به عملیات امداد و نجات در ٢٤ ساعت گذشته اشاره و گفت: در این مدت 111 مورد ماموریت انجام شده و 477 نفر از خدمات امدادی لازم بهره بردند.
وی یادآور شد: 90 نفر از حوادث 24 ساعت گذشته نجات یافته اند؛ 48تن به مراكز درمانی منتقل شده و 91 تن از خدمات درمان سرپایی و 37 تن از خدمات اسكان اضطراری استفاده كردند و 15 مورد عملیات رهاسازی نیز انجام شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: