کد خبر: ۱۰۴۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 14
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس اداره پیشگیری و درمان سوء مصرف مواد وزارت بهداشت از لزوم حمایت بیمه از معتادان در حال ترک خبر داد و گفت: اغلب این افراد بضاعت مالی ندارند.
به گزارش شفا آنلاین،علیرضا نوروزی رئیس اداره پیشگیری و درمان سوء مصرف مواد وزارت بهداشت درخصوص برنامه کاهش آسیب در کشور گفت: برنامه کاهش آسیب در کشور در حال اجرا است که یکی از اجزای این برنامه برای افرادی است که وابسته به مواد افیونی هستند و در درمان های نگهدارنده با داروهای آگونیست به کار می رود که برای پیشگیری از ادامه اعتیاد در افرادی که اعتیاد از نوع پر خطر دارند، موثرترین مداخله است.

وی افزود : در نتیجه کنترل موثر اعتیاد، انتقال بیماری ‌های منتقله از راه خون مثل بیماری ایدز ، هپاتیت و سایر عفونت‌ها به حداقل می رسد.

وی با بیان اینکه غالب افراد معتاد بی بضاعت هستند، عنوان کرد: به علت وضعیت مالی نامناسب، این افراد توانایی پرداخت هزینه های درمانی و پیشگیرانه را ندارند،  بنابراین اگر بیمه حمایت کافی و لازم را از معتادان داشته باشد، در کنترل اعتیاد بسیار موثر است.

نوروزی در پایان گفت: افراد معتاد که توانایی پرداخت هزینه های درمانی را ندارند با حمایت بیمه ها دسترسی به خدمات مورد نیاز برای ترک آنها فراهم می شود.
برچسب ها: بیمه ، اعتیاد ، هپاتیت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: