کد خبر: ۱۰۳۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 09
شفا آنلاین>سلامت>آمارها حاکی از این است که ویروس طاعون تاکنون تلفات انسانی نداشته است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر نبوی معاون رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های واگیردار گفت: ویروس طاعون شایع در تهران انسانی نیست و ویروسی حیوانی است.

به گفته دکتر نبوی این ویروس در منطقه حفاظت‌شده خوجیر شناسایی شده و می‌بایست هر چه سریع‌تر برای واکسینه کردن دام‌ها اقدام شود از طرفی این ویروس به انسان منتقل نمی‌شود و ویروسی حیوانی است.

وی تصریح کرد: هیچ گونه نگرانی برای انتقال این ویروس به انسان نیست و اطلاعات دقیق‌تر می‌بایست توسط سازمان دامپزشکی در اختیار مردم قرار گیرد.

داريوش جهان پيما مدير كل دفتر بهداشت و مديريت بيماري هاي دامي در پي انتشار خبر شيوع طاعون در تهران تاكيد كرد: خبر شيوع طاعون در تهران ترسي به اشتباه در دل مردم به راه مي اندازد چرا كه طاعون مشترك بين انسان و حيوان عامل باكتريايي دارد و از جوندگان ناشی مي شود و در سال ٢٠١١ در كشور ريشه كن شده است.

وي در خصوص بيماري كه در ميان دام ها در تهران شايع شده توضيح داد:اما طاعون نشخواركنندگان كوچك بيماري مشترك ميان إنسان و حيوان نيست و عامل ويروسي دارد. اين بيماري در كشورهاي آسيايي همچون كشور ما و كشور هاي آفريقايي رواج دارد.

جهان پيما از اهداف سازمان دامپزشكي در مورد ريشه كن سازي طاعون نشخواركنندگان كوچك گفت: در جهان بنا بر اين است طي برنامه اي از سال ٢٠١٥ تا ٢٠٣٠ اين بيماري ريشه كن شود.سازمان دامپزشكي كشور برنامه هاي شش ساله ي عملياتي،دو ساله ي پايش و يكساله آماده سازي را براي ريشه كني در نظر دارد.

وي افزود: درگيري ٨٥ رأس در كلاوش در منطقه خوجير و سرخه حصار مربوط به نشخواركنندگان كوچك است. ما توانستيم با پوشش اماكن حفاظت شده ي محيط زيست و اجراي برنامه هاي ملي، ٦٥ درصد اين بيماري را كنترل و كاهش دهيم.

جهان پيما خاطرنشان كرد: ضد عفوني آبشخور، همكاري سازمان محيط زيست، بيمار يابي و باشه يابي، دفع بهداشتي لاشه ها از اقدامات سازمان دامپزشكي در اين منطقه بوده است.
برچسب ها: تحقیقات ، ویروس ، طاعون
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: