کد خبر: ۱۰۳۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 09
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>مسئول امور استانهاي سازمان غذا و دارو كشور گفت : كمبود 130 قلم دارويي سال گذشته هم اكنون برطرف شده است.
به گزارش شفاآنلاین : عباس مهدي زاده روز شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: اكنون متوسط كمبود داروهاي كشور20 قلم است كه با توجه به بي ‌سابقه بودن اين مهم، سازمان غذا و دارو مورد تقدير رئيس جمهوري قرار گرفت.
وي با اشاره به رضايت‌مندي مردم از اجراي طرح تحول نظام سلامت بيان كرد: وزارت بهداشت و درمان دومين سطح رضايت‌مندي پس از وزارت امور خارجه را در كشور كسب كرده است كه اين مرهون تلاش همكاران در حوزه بهداشت و درمان سراسر كشور است.
مهدي ‌زاده گفت: نخستين بند پيشنهادي برنامه‌اي كه در دستور كار مشترك سال 95 قرار گرفته، حمايت معاونت‌هاي توسعه دانشگاه‌ها براي خريد، دپو و مصرف دارو در حوزه مديريت غذا و دارو به صورت متمركز است تا بتوان به كمك آن، مصرف بهينه و دسترسي درستي داشته و كاهش مصرف داروهايي از جمله آنتي بيوتيك را مديريت كرد.
مسئول امور استان‌هاي سازمان غذا و دارو كشور افزود: در تقسيم بندي وزارت بهداشت، كشور به پنج منطقه دارويي تقسيم شده كه منطقه 5 جزو قطب‌هاي فعال كشور بوده و براساس گزارشهاي ارائه شده، جلسات و كارگروه‌هاي مختلف در اين استانها به بهترين نحو برگزار شده است.
وي با اشاره به اينكه امسال نخستين سال اجراي اين برنامه است گفت: معاونان غذا و داروي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي منطقه 5 بايد بر اساس تفاهم نامه و برنامه عملياتي منعقد شده گزارش هايي را هر سه ماه ارائه دهند تا ميزان تحقق و پيشرفت كار مورد سنجش قرار گيرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: