کد خبر: ۱۰۳۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 05
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون بهداشت درمان و توانبخشي جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران گفت: برخي از معلولان به دليل طي نكردن دوره هاي توانبخشي و كمبود اين خدمات، خانه نشين مي شوند.
به گزارش شفا آنلاین،سيد رضا رئيس كرمي افزود: اين در حالي است كه توانبخشي به موقع و كافي مي تواند معلولان را از خانه نشيني و فاصله گرفتن از زندگي روزمره نجات دهد و آنان را به زندگي طبيعي بازگرداند.
وي خاطرنشان كرد: ‌در زمان حاضر 10 برابر ميزان فوتي هاي حوادث رانندگي، معلول به جاي مي ماند كه بسياري از اين افراد بعد از درمان اوليه به دوره هاي توانبخشي نياز دارند.
معاون بهداشت درمان و توانبخشي جمعيت هلال احمر افزود: اين درحالي است كه براي خدمات توانبخشي نه تنها در حوزه سخت افزاري كه در حوزه نرم افزاري كمبود داريم.
رئيس كرمي درباره مشكلات در حوزه نرم افزاري توانبخشي اظهار كرد كه همچنان درخصوص تعرفه‌ها و آيين نامه ها در اين حوزه نقص داريم.
اين مقام مسئول در هلال احمر، نداشتن تخت و مراكز تخصصي توانبخشي را يكي ديگر از كمبودهاي اين حوزه دانست كه براي رفع آن بايد اقدامات جدي انجام داد؛ ضمن اينكه توانبخشي نوين را نبايد فراموش كرد.
رئيس كرمي درباره كارگروه توانبخشي كه به همت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي تشكيل شده است هم اظهار كرد: قدم‌هاي خوبي در اين خصوص برداشته شده است و اميدواريم حوزه توانبخشي با همكاري وزارت بهداشت و ديگر سازمان ها تحول يابد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: