کد خبر: ۱۰۳۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 05
شفا آنلاین>اجتماعی>در پی وقوع سرقت هایی مشابه که طی آن افرادی تحت پوشش مأمور اقدام به زورگیری تحت پوشش مأمور کرده بودند ، موضوع در دستور کار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
به گزارش شفا آنلاین، در پی وقوع سرقت هایی مشابه که طی آن افرادی تحت پوشش مأمور اقدام به زورگیری تحت پوشش مأمور کرده بودند ، موضوع در دستور کار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

طعمه قراردادن یک خانم جوان برای زورگیری و سرقت

اظهارات تعدادی از شکات و مالباختگان حکایت از آن داشت که این افراد طی تماس با یک شماره تلفن همراه مشترک به شماره 423****0936 ، قصد ملاقات با خانمی جوان را در محدوده بزرگراه آیت الله کاشانی را داشتند اما در جریان ملاقات آنها با این خانم جوان ، ناگهان سرنشینان دو نوع خودروی سواری مزدا 3 سفید و سوناتا مشکی ، به آنها مراجعه نموده و خود را مأمور معرفی و در ادامه به بهانه ایجاد مزاحمت برای بانوان آنها را دستگیر و نهایتا اقدام به زورگیری از آنها کرده بودند .
یکی از مالباختگان که با مراجعه به کلانتری 140 باغ فیض اقدام به طرح شکایت کرده بود ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "چندی پیش ، طی تماس با شماره تلفن همراه 423****0936 به صورت تلفنی با خانمی آشنا شدم . در همان تماس اول ، با این خانم قرار ملاقات گذاشتم ؛ قرار شد تا یکدیگر را در جایگاه پمپ بنزین بزرگراه شهید آیت الله کاشانی ملاقات نماییم ؛ روز ملاقات این خانم جوان به محل قرار ملاقات آمد اما هنوز دقیقه ای از ملاقات ما نگذشته بود که یک دستگاه خودرو مزدا 3 سفید رنگ با دو سرنشین به ما نزدیک شد ؛ سرنشنیان خودرو خودشان را مأمور معرفی کردند و در ادامه در خصوص ارتباط من با این خانم سؤال کردند که ناگهان خانم جوان عنوان کرد که من برای او مزاحمت ایجاد کرده ام . به بهانه "ایجاد مزاحمت" آنها مرا سوار ماشین خود کردند و در ادامه مرا تهدید به بازداشت و زندان کردند ؛ نهایتا آنها پس از سرقت وجوه نقد همراه بنده و همچین برداشت وجوه نقد داخل حساب های عابر بانک بنده ( مجموعا مبلغ یک میلیون و 900 هزار تومان ) مرا از ماشین پیاده کرده و از محل متواری شدند " .
دستگیری متهمین در پمپ بنزین
 
با توجه به اطلاعات بدست آمده از تعدادی از شکات و مالباختگان ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردندکه متهمین پرونده عمده سرقت های تحت پوشش خود را در محدوده بزرگراه آیت الله کاشانی و در نزدیکی پمپ بنزین این بزرگراه انجام می دهند ؛ لذا ضمن هماهنگی با کلانتری 140 باغ فیض ، محل تردد متهمین تحت مراقبت نامحسوس کارآگاهان و مأمورین کلانتری 140 باغ فیض قرار گرفت .
در مورخه 11/12/1394 کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی و تیم تجسس کلانتری 140 موفق به شناسایی یک دستگاه خودرو سوناتا مشکی با دو سرنشین جوان شدند ؛ خودرو مورد نظر تحت مراقبت پلیسی قرار گرفت تا نهایتا سرنشیان آن در زمان ارتکاب جرم و اقدام به زورگیری و جعل عنوان مأمور ، بهمراه یک خانم جوان دستگیر و هر سه نفر آنها جهت ادامه تحقیقات به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ انتقال داده شدند .

متهمین در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ

با آغاز تحقیقات از متهمین مشخص شد که دو برادر بنام های "سعید" و "مهدی" بهمراه همسر مهدی بنام "ناهید" ، به شیوه طعمه گذاری اقدام به زورگیری و سرقت های تحت پوشش مأمور کرده اند ؛ بنا بر اعترافات صریح ناهید ، آنها در طی یک سال گذشته اقدام به دهها زورگیری به شیوه و شگرد فوق داشته اند .
در ادامه تحقیقات مشخص شد که "مهدی" پیش از این شماره تلفن همراه 423****0936 را در میان کارگران فصلی و بویژه کارگران افاغنه پخش کرده و در ادامه زمانیکه افرادی با این شماره تماس می گرفتند ، با برنامه ریزی از پیش انجام شده آنها را به محل ملاقات با ناهید در پمپ بنزین بزرگراه آیت الله کاشانی می کشاندند ؛ در ادامه ، مهدی و سعید با خودروهای مدل بالایی که سعید از محل کار خود در یک نمایشگاه فروش خودرو تهیه می کرد تحت عنوان مأمور و بازداشت افراد ، طعمه های خود را سوار ماشین کرده و پس از زورگیری و سرقت تمامی وجوه نقد همراهشان آنها را در حاشیه بزرگراه از ماشین پیاده می کردند و اطمینان داشتند که این افراد در خصوص سرقت پول هایشان طرح شکایت نخواهند کرد .
سرهنگ کارآگاه داوود فرد ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با تأکید بر این موضوع که در این پرونده صرفا به ارتکاب جرایم متهمین رسیدگی می شود ، با اعلام این خبر گفت : " در ادامه رسیدگی به پرونده و به جهت شناسایی سایر شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر هر سه متهم از سوی دادیار محترم شعبه اول دادسرای ناحیه 34 تهران صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمین شدند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند " .آستان


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: