کد خبر: ۱۰۳۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 04
شفا آنلاین>اجتماعی>شهردار تهران با بیان اینکه برعهده گرفتن مسئولیت در جامعه، زنان را از نقش مادری و همسری آنها باز نمی دارد گفت: اگر زنان رسالت اجتماعی خود را انجام ندهند نیمی از نیروهای خلاق را از دست داده ایم.

  به گزارش شفا آنلاین،محمدباقر قاليباف روز دوشنبه در آيين تجليل از بانوان فعال محلات شهر تهران با بيان اينكه نيمي از جمعيت جامعه را بانوان تشكيل مي دهند به نقش آنها در خانه اشاره كرد و افزود: پرچم توسعه اجتماعي بايد در دست بانوان باشد.
شهردار تهران خاطرنشان كرد: بانوان پرچمدار كارهاي مرتبط با توسعه اجتماعي هستند و قابليت آنها در اين زمينه بيشتر از آقايان است.
وي رويكرد اصلي شهرداري تهران را توجه به مسائل اجتماعي و فرهنگي عنوان و خاطرنشان كرد: متاسفانه در دوره هاي مختلف از توسعه اجتماعي غفلت شده در حاليكه توجه به مسائل اجتماعي مسئولان را به واقعيت هاي جامعه نزديك تر مي كند.
شهردار تهران با اشاره به نامگذاري سال 95 از سوي رهبر معظم انقلاب با عنوان اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل تصريح كرد: اقدام و عمل واقعي زماني اتفاق مي افتد كه با رويكرد اجتماعي گام برداريم.
قاليباف توسعه اجتماعي را لازمه توسعه سياسي، اقتصادي و فرهنگي دانست و گفت: پرداختن به مسائل اجتماعي به معناي غفلت از كارهاي عمراني و خدماتي نيست چرا كه در اين صورت اعتماد بين مردم و مسئولان از بين مي رود.
وي با اشاره به اينكه در طول 10 سال گذشته يكصد كيلومتر مترو در پايتخت احداث شده است تصريح كرد: مديريت شهري مصمم است طول خطوط مترو را به 280 كيلومتر برساند تا عده اي نگويند شهرداري توان انجام كارهاي عمراني را ندارد و به همين دليل از مسائل اجتماعي صحبت مي كند.
شهردار تهران يادآور شد: در حال حاضر شبكه بزرگراهي پايتخت 560 كيلومتر است كه 300 كيلومتر از آن در طول 10 سال اخير احداث شده است.
قاليباف تاكيد كرد: يك شهر اسلامي بايد تعليم و تكريم را اولويت خود قرار داده در غير اين صورت به سمت فقر و تكاثر پيش خواهد رفت.
وي با بيان اينكه شهر، شهرداري و شهروند را بايد در كنار يكديگر ديد اظهار كرد: براي ارتباط خوب با شهروند و ساختن شهر، بايد امور داخلي شهرداري را به درستي اداره كنيم و در صورتي كه شهروند و شهرداري كار خود را به درستي با يكديگر تنظيم كنند، آن شهر ساخته خواهد شد و در مسير رشد و تعالي گام بر مي دارد.
برچسب ها: جامعه ، اجتماعي ، توسعه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: