کد خبر: ۱۰۳۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 05
شفا آنلاین>سلامت>آلرژی به افزایش واکنش بدن به محرک‌های مختلف گفته می‌شود. شیوع آلرژی در بیماران متفاوت است چراکه افراد به مواد مختلفی حساسیت دارند.
به گزارش شفا آنلاین،ابتلا به این بیماری در فصل بهار بسیار شایع است زیرا گرده درختان و گل‌ها مهم‌ترین و شایع‌ترین عامل حساسیت زا است.

دکتر مریم محلوجی راد فوق تخصص آلرژی ، با اشاره به نقش بیماری آلرژی در افزایش مقاومت سیستم ایمنی بدن، می‌گوید: در هنگام ابتلا به آلرژی مقاومت سیستم ایمنی بدن افزایش می‌یابد همچنین این بیماری باعث افزایش کارایی سیستم ایمنی و بی‌نظم شدن آن خواهد شد.

وی تصریح می‌کند: گرده گل‌ها و درختان باعث ایجاد حساسیت در افراد مبتلا به آلرژی خواهد شد.
 این مواد آلرژی زا از راه باد جا به جا می‌شوند بنابراین افراد مبتلا به این بیماری زمانی که بیرون از خانه هستند در معرض عوامل حساسیت زا قرار دارند همچنین امکان ورود گرده گل‌ها و گیاهان از راه کانال کولر و پنجره‌ها به خانه بسیار زیاد است.

محلوجی راد با تأکید بر اینکه زمان ابتلا به آلرژی بر اساس مناطق آب و هوایی و پوشش گیاهی متفاوت است، بیان می‌کند: افراد مبتلا به این بیماری ممکن است به گرده گیاهان و گل‌های مختلفی حساس باشند.

به طور مثال فردی که در تهران زندگی می‌کند و به درخت خرما حساسیت دارد در تهران دچار تشدید این بیماری نمی‌شود اما این فرد اگر به جنوب مهاجرت کند در معرض تشدید آلرژی قرار خواهد گرفت.ایران

 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: