کد خبر: ۱۰۳۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 03
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس ستاد سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: 630 تن مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی در ایام نوروز معدوم شد.

 به گزارش شفا آنلاین، رضا غلامی با اعلام فعالیت های برنامه سلامت نوروزی بازرسان بهداشت محیط سراسر کشور از اول اول افزود: در این برنامه 552 هزار و 375 مورد بازرسی از مراکز و اماکن عمومی انجام شد و طی آن 9 هزار و 469 مورد از مراکز و اماکن عمومی متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی گفت: در این برنامه 117هزار و 430 مورد کارت بهداشت برای کارکنان مراکز ارائه خدمات عمومی به مردم صادر و 312 هزار و 580 مورد نیز کلرسنجی انجام شده است.
رئیس ستاد سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار معاونت بهداشت افزود: مقدار مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی معدوم شده در این برنامه نیز بیش از 630 تن بوده است.
مهندس غلامی همچننین از انجام 151 هزار و 72 مورد نمونه برداری میکروبی از مواد غذایی سنتی خبر داد.
غلامی پیش از این گفته بود: مواد غذایی پخته شده مانده و فاسد، لبنیات فاسد، کنسروهای تاریخ گذشته و گوشت و فرآورده های گوشتی فاسد به ترتیب بیشترین مواد غذایی فاسد را تشکیل می دهند.
به گفته وی ناظران وزارت بهداشت در مراجعه به اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی موارد مختلفی شامل بهداشت فردی کارکنان، بهداشت فضا و محیط تهیه و توزیع مواد غذایی، تجهیزات مورد استفاده، مدیریت پسماند، وضعیت انبار و نگهداری از مواد غذایی، وضعیت مواد اولیه و فرایند پخت و سرو مواد غذایی را کنترل می کنند.ایرنا
برچسب ها: سلامت ، نوروزی ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: