کد خبر: ۱۰۳۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 02
شفا آنلاین>اجتماعی>خبرها حاکی از آن است که استفاده از شبکه‌های اجتماعی خطر ابتلا به بیماری افسردگی را در افراد به خصوص جوانان افزایش می‌دهد.
به گزارش شفا آنلاین، با پیشرفت علم و فناوری و گسترش بی‌سابقه شبکه‌های اجتماعی و ارتباط جمعی، بسیاری افراد به طور روزانه بیشتر وقت خود را در این شبکه‌ها به سر می‌برند. در این بین افراد جوان بیشتر از سایرین از این رسانه‌ها استفاده می‌کنند.

مطالعه‌ای جدید که در مجله افسردگی و نگرانی منتشر شد، نشان داده است که هرچه افراد بیشتر از این شبکه‌ها و رسانه‌ها استفاده کنند، بیشتر امکان دارد که به افسردگی مبتلا شوند.

مطالعه‌های پیشین در این زمینه بیشتر تاثیرات استفاده از این شبکه بر سلامتی مغز را بررسی می‌کرد.

این مطالعه نشان داده است که استفاده زیاد از این شبکه‌ها سبب کمبود خواب، کاهش کیفیت خواب و بروز مشکلات و بیماری‌های متعددی از جمله افسردگی می‌شود. در این مطالعه که طی یک پرسشنامه در آمریکا بر روی افراد 19 تا 32 ساله انجام شد با استفاده از ابزاری برای تشخیص میزان افسردگی افراد نشان داد که افراد جوان به طور میانگین در هر روز حدود 61 دقیقه از این شبکه‌ها استفاده می‌کنند.

نتایج این تحقیق نشان داد که افراد جوانی که در هفته بسیار از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، نسبت به افرادی که بیشتر وقت خود را به بازدید از این شبکه‌ها صرف نمی‌کنند 2.7 برابر بیشتر امکان دارد که به افسردگی دچار شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: