کد خبر: ۱۰۳۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 02
شفا آنلاین>اجتماعی>با رفتن به دبستان و پیش دبستانی های هر کشور می توان از نوع و نحوه آموزش به کودکان پی برد که آینده این کشور به چه سمت و سویی حرکت می کند.
به گزارش شفا آنلاین، داگلاس نورث برنده جايزه نوبل اقتصاد در خصوص اینکه چطور کشوری توسعه یافته داشته باشیم می گوید: اگر مي خواهيد بدانيد كشوري توسعه مي یابد یا خیر ، اصلا سراغ فناوري كارخانه و  ابزاري كه استفاده مي كند نروید، اينها را به راحتي مي توان خريد يا دزديد يا كپي كرد .از این رو برای دیدن توسعه کشورها باید به  سراغ دبستان ها و پیش دبستانی های آن کشور رفت.

وی در ادامه بیان می کند:با رفتن به دبستان و پیش دبستانی های هر کشور می توان از نوع و نحوه آموزش به کودکان پی برد که آینده این کشور به چه سمت و سویی حرکت می کند.

وی معتقد است:مهم نيست در دبستان ها چه چيزي به کودکان آموزش مي دهند، بلكه مهم این است که دیده شود چگونه آموزش مي دهند.

برنده جایزه نوبل اقتصاد در ادامه اشاره می کند:اگر محیط های آموزشی کودکان را پرسشگر،خلاق،صیور،نظم پذیر،خطرپذیر و دارای روحیه گفت و گو و تعامل و همچنین دارای روحیه مشارکت جمعی و همکاری پرورش دادند این کودکان در آینده انسان ها و شخصیت هایی می شوند که می توانند برای کشور و جامعه خود توسعه ایجاد کنند.

به اعتقاد  داگلاس نورث ، متخصصین برای کمک به شکوفایی هر کودکی روشهای اختصاصی به خود او را باید بیاموزند و کار بگیرند. بنابراین نباید فراموش کرد که تا زمانی که والدین اسیر روش های کهنه هستند و آن را رها نمی کنند هیچ چیز تازه و خلاقی به دنیای فرزندان اضافه نمی کنند.آستان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: