کد خبر: ۱۰۳۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۰ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 02
شفا آنلاین>اجتماعی> رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ضمن بیان آنکه حدود 10 سال است که سازمان بهزیستی به مراکز مشاوره مجوز اعطا می‌کند، گفت: راه‌اندازی مراکز جدید توسط وزارت ورزش و جوانان جز موازی‌کاری و هدر رفت منابع نتیجه دیگری به دنبال نخواهد داشت.

به گزارش شفا آنلاین،مجید رضازاده در خصوص صدور مجوز مراکز مشاوره و نحوه همکاری با سازمان نظام روان شناسی برای صدور مجوز و راه اندازی مراکز مشاوره، اظهار کرد: سازمان نظام روان شناسی، سازمانی تخصصی است و طبق قانون باید مجوز صلاحیت حرفه‌ای را به افراد مشاور و روان‌شناس ارائه کند؛ در حالیکه صدور مجوز برای "مرکز" امری حاکمیتی است و دولت باید مجوز آن را صادر کند. به این ترتیب سازمان بهزیستی به افرادی که سازمان نظام ، صلاحیت حرفه‌ای آنها را تأیید می‌کند، مجوز مرکز را ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در تمامی قوانین موجود اعم از ماده 26 قانون تنظیم مقررات مالی دولت، قانون حمایت از خانواده مصوب سال 92 و هم‌چنین بند یک مصوبه معاونت حقوقی رئیس جمهور و بند 3 برنامه ملی کاهش و کنترل طلاق، ارائه مشاوره‌های پیش از ازدواج و خانواده و همچنین تربیت مشاورین به بهزیستی محول شده است و بر اساس این قوانین ارتباط میان بهزیستی و سازمان نظام روان شناسی برقرار است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در ادامه ضمن بیان آنکه در حال حاضر وزارت ورزش و جوانان مدعی است که باید برای مسائل "جوانان و ازدواج" مراکز مشاوره ویژه راه اندازی شود؛ گفت: مراکز مشاوره شامل مشاوره خانواده ، ازدواج، کودک و ... بوده که همگی به هم متصل هستند و نمی توان آن‌ها را از یکدیگر جدا کرد.

رضازاده تصریح کرد: به این ترتیب با توجه به وضعیت بودجه‌ای کشور در حالیکه همین اقدامات در مراکز مشاوره بهزیستی نیز ارائه می‌شود راه اندازی مراکز جدید توسط وزارت ورزش و جوانان جز موازی‌کاری و هدر رفت منابع نتیجه دیگری به دنبال نخواهد داشت.

وی افزود: این درحالیست که وزارت ورزش و جوانان می‌تواند موارد و نکات مورد اهمیت خود را در قالب بسته خدمتی به سازمان بهزیستی و این مراکز ارائه کند، زیرا در حال حاضر 1600 مرکز مشاوره در کشور وجود دارد و باید از موازی کاری در کشور جلوگیری کرد.

رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در پایان اظهار کرد: در حال حاضر سعی در برطرف کردن این امر داریم و امیدواریم دوستان با در نظر گرفتن منافع ملی از موازی‌کاری‌ها خودداری و از امکانات موجود به نحو احسن استفاده کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: