کد خبر: ۱۰۱۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 18
شفا آنلاین>اجتماعی>ابتدای سال جاری تاکنون پنج محیط بان محکوم به اعدام در کشور با بخشش اولیای دم از زندان آزاد شدند.
به گزارش شفا آنلاین،سید محمد مجابی روز جمعه در آیین بخشش غلام حسین خالدی؛ محیط بان دنا در یاسوج افزود: در سال های اخیر شش محیط بان به جرم قتل شکارچیان به زندان افتادند که تاکنون پنج نفر از آنان آزاد شده اند.
وی اظهار کرد: تنها یک تن از محیط بانان محکوم به اعدام به دلیل قتل شکارچیان در زندان است که تلاش ها برای صلح و سازش میان وی و خانواده مقتول در جریان است.
مجابی بیان کرد: دو تن از محیط بانان زندانی در کهگیلویه و بویراحمد بودند که هر دوی آنان با بخشش اولیای دم از اعدام رهایی یافتند.
آیین صلح و سازش برای بخشیدن غلام حسین خالدی؛ دومین محیط بان محکوم به اعدام دنا امروز برگزار شد.
غلام حسین خالدی؛ از سال 89 تاکنون به جرم قتل مرحوم محمد پایه گذاران در زندان بود که امروز جلسه نهایی برای بخشش وی در دفتر آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.
غلامحسین خالدی، محیط بان 38ساله منطقه حفاظت شده دنا در کهگیلویه و بویراحمد به اتهام قتل یک شکارچی در سال 89 ، به اعدام محکوم شده بود.
او بعد از «اسعد تقی زاده»، دومین محیط بان منطقه «دنا» است که به این جرم به اعدام محکوم شده بود.
اسعد تقی زاده یکی از محیط بانان منطقه حفاظت شده دنا است که از سال 1386 در زندان به سر می برد و محکوم به اعدام بود، در روزهای گذشته از سوی خانواده مرحوم رضایی بخشیده شد.
منطقه حفاظت شده دنا با بیش از 92 هزار هکتار در کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد و به علت تنوع زیستی قابل توجه، از سوی یونسکو به عنوان ذخیره گاه زیستکره ثبت شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: