کد خبر: ۱۰۱۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 16
شفا آنلاین>اجتماعی>بر اساس یک نظر سنجی بیش از نیمی از مردمان آمریکا هر روز دعا می کنند. در این نظر سنجی نشان داد بیش از 75 درصد از آمریکایی ها به دعا و نیایش روزمره معتقد هستند و حتی افراد مذهبی این کشور روزانه در محل کار خود دعا می خوانند.
به گزارش شفا آنلاین، ،بر اساس یک نظر سنجی بیش از نیمی از مردمان آمریکا هر روز دعا می کنند. در این نظر سنجی نشان داد بیش از 75 درصد از آمریکایی ها به دعا و نیایش روزمره معتقد هستند و حتی افراد مذهبی این کشور روزانه در محل کار خود دعا می خوانند.

تحقیقات نشان می دهد دعا و نیایش تاثیرات روانی فراوانی بر افراد دارد و تحمل شان را افزایش می دهد.نماز خواندن و دعا یک نیروی معنوی در افراد ایجاد می کند که بسیار مفید است.محققان بر این باور هستند نماز خواندن و دعا برخی رفتارهای افراد را بهبود بخشیده و رفتارشان را کنترل می کند.

مطالعات نشان داد،افرادی که نماز می خوانند و روزانه وقت خود را به دعا اختصاص می دهند حتی برای دقایقی کوتاه کنترل ذهنی بهتری دارند و ذهن خسته شان را آرام می کند.معمولا افرادی که از یک کار ذهنی زود خسته می شوند با نماز خواندن به آرامش لازم می رسند و بهتر قادر هستند رفتار خود را کنترل کنند.

همچنین در مطالعات دیگر نشان داده شد افرادی که به مصرف الکل و مواد مخدر معتاد هستند توان کنترل رفتار خود را ندارند و زمانی که دعا و نماز خوانده اند یک انرژی مثبت به آنها القا شده است.یکی دیگر از تاثیرات دعا این است که افراد از تجاوز به حریم دیگران دوری می کنند و حتی تجربه ها نشان داده است این افراد خشم خود را نیز کنترل می کنند.

افزایش اعتماد و اعتماد به نفس یکی دیگر از مزایای نماز خواندن و دعا از نگاه محققان آمریکایی است.افرادی که به دعا اعتقاد دارند در رفتار و ارتباط با دوستان و شهروندان دیگر احساسات مثبت خود را بروز می دهند و اعتماد و حس وحدت در آنها بیشتر است.یافته های جدید نشان می دهد نماز خواندن و دعا ارتباط عاطفی نزدیکی را به ارمغان می آورد.زیرا نماز یک حرکت اجتماعی است که به ایجاد روابط کمک می کند.

همچنین محققان دریافتند افرادی که برای دیگران دعا می کنند تاثیرات جسمانی و روانی مثبتی به فرد القا می کنند و استرس را کاهش می دهد.همچنین دعا باعث می شود افرادی که با مشکلات مالی و اقتصادی رو به رو هستند بتوانند با استرس خود مقابله کنند.

دانشمندان و روشنفکران بر این باورند  که مسائل دینی مهم است و مسائل دینی بسیار پیچیده است شواهد نشان می دهد نماز و دعا یک رفتار دینی است که برای افراد و جامعه مفید خواهد بود.آستان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: