شفا آنلاین>اجتماعی>روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که درخواست بازنشستگی باید توسط کارفرما انجام شود.
به گزارش شفا آنلاین، کاربری در صفحه مشکلات مردم نوشته است: " سلام.دو
سئوال از سازمان محترم تامین اجتماعی دارم: 1من حدود 27 سال سابقه پرداخت
بیمه در یک شرکت خصوصی دارم و میخواهم که با استفاده از ماده10قانون نوسازی
صنایع ایران بازنشسته شوم.آیا می توانم سه سال باقیمانده حق بیمه ام را
شخصا پرداخت کرده و راسا درخواست بازنشستگی نمایم یا حتما باید کارفرما
درخواست کند؟ 2در این مدت اشتغال 4 یا 5 سال ابتدای اشتغالم قراردادی امضا
نکردم ولی بعدش کارفرما از من امضا قرارداد یکساله گرفته و بعضی سالها تا
شش ماه قرارداد نداشتم.ایا من کارمند رسمی محسوب می شوم یا قراردادی؟ضمنا
ماهیت شغلم نیز دائمی است"
در این زمینه روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی پاسخ داد:" طبق مقررات
ماده 10 ( نوسازی صنایع ) برنامه سوم توسعه و تمدید آن در بند ز ماده 80
برنامه پنجم ، درخواست بازنشستگی توسط کارفرما صورت می پذیرد. امور مربوط
به قرارداد کار نیز به حوزه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مرتبط است."