کد خبر: ۱۰۰۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 12
شفا آنلاین>اجتماعی>روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که درخواست بازنشستگی باید توسط کارفرما انجام شود.
به گزارش شفا آنلاین، کاربری در صفحه مشکلات مردم نوشته است: " سلام.دو سئوال از سازمان محترم تامین اجتماعی دارم: 1من حدود 27 سال سابقه پرداخت بیمه در یک شرکت خصوصی دارم و میخواهم که با استفاده از ماده10قانون نوسازی صنایع ایران بازنشسته شوم.آیا می توانم سه سال باقیمانده حق بیمه ام را شخصا پرداخت کرده و راسا درخواست بازنشستگی نمایم یا حتما باید کارفرما درخواست کند؟ 2در این مدت اشتغال 4 یا 5 سال ابتدای اشتغالم قراردادی امضا نکردم ولی بعدش کارفرما از من امضا قرارداد یکساله گرفته و بعضی سالها تا شش ماه قرارداد نداشتم.ایا من کارمند رسمی محسوب می شوم یا قراردادی؟ضمنا ماهیت شغلم نیز دائمی است"

در این زمینه روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی پاسخ داد:" طبق مقررات ماده 10 ( نوسازی صنایع ) برنامه سوم توسعه و تمدید آن در بند ز ماده 80 برنامه پنجم ، درخواست بازنشستگی توسط کارفرما صورت می پذیرد. امور مربوط به قرارداد کار نیز به حوزه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مرتبط است."

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: