کد خبر: ۱۰۰۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 10
شفا آنلاین>اجتماعی>قضات و مسئولین قضایی استان حداقل ماهی یکبار باید از زندان ها بازدید کرده و مسائل و مشکلات زندانیان را از نزدیک مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر هاشمیان رئیس کل دادگستری استان گلستان در جلسه شورای قضایی در اداره کل زندان ها گفت: استفاده از ظرفیت های قانونی به جای مجازات زندان  یکی از اولویت های دادگستری است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان ادامه داد:کاهش جمعیت کیفری قابل تقدیر و تشکر است خوشبختانه آمارهای موجود حاکی از آن است که تا کنون جمعیت کیفری کاهش بسزایی داشته است.اما هنوز تا رسیدن به هدف اصلی و ایده آل ها فاصله وجود دارد.
دکتر هاشمیان تصریح کرد:باد از ظرفیت های بالقوه قانون جدید برای تحقق کاهش جمعیت کیفری بهره مند شد.

وی در ادامه به مسئولان قضایی استان تاکید کرد:قضات و مسئولین قضایی استان حداقل ماهی یکبار باید از زندان ها بازدید کرده و مسائل و مشکلات  زندانیان را از نزدیک مورد بررسی قرار دهند.
رئیس شورای قضایی استان در بحث امنیت جامعه بیان داشت: باید تلاش شود افرادی که مخل نظم و امنیت جامعه هستند در زندان باشند و برای  زندانیان جرائم غیر عمد و سبک  از ظرفیت های قانون استفاده شود و تا جای ممکن از انتخاب گزینه زندان اجتناب شود.

 در ادامه این بحث محمود امینی مدیر کل زندانهای استان گلستان افزود: با تلاشی که  در سال جاری مسئولین قضایی و زندانها کشیده اند بر اساس رتبه بندی سازمان زندانهای کشور ، استان گلستان در بازدید قضات  رتبه سوم کشوری را کسب کرده است. آستان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: