کد خبر: ۱۰۰۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۰ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 08
شفا آنلاین>اجتماعی>مطالعات حاکی از آن است یکی از عوامال خیانت می‌تواند مربوط به مسائل ژنتیکی است و زنان را بیشتر از مردان تحت تاثیر قرار می‌دهد.
به گزارش شفا آنلاین،عوامل بسیاری از جمله ژنتیک و مسائل مالی وجود دارد که سبب می‌شود افراد دست به خیانت بزنند. مطالعه‌ای جدید نشان داده است بین برخی از جهش‌های ژنی هورمون وازوپرسین و خیانت ارتباط وجود دارد. وازوپرسین هورمونی است که در هیپوتالاموس تولید می‌شود و در هیپوفیز خلفی ذخیره می‌شود و از آنجا در جریان خون منتشر می‌شود و مقداری از آن مستقیم به مغز می‌رود.

مطالعه‌ای جدید نشان داده است که هورمون وازوپرسین بر حس اعتماد و همدردی و همچنین وفاداری افراد تاثیر می‌گذارد و به همین دلیل نقش مهمی را در ارتباط میان افراد و رابطه‌های عاشقانه، رفتارهای اجتماعی و روابط جنسی ایفا می‌کند. این هورمون بیشتر از مردان زنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

عمر تاثیر این هورمون در بدن کوتاه است و از 16 تا 14 دقیقه تاثیر دارد و ممکن است در همین زمان فرد به خیانت گرایش پیدا کند. جهش در ژن گیرنده ممکن است عملکرد آن را دستخوش تغییراتی کند و بر رفتار و وفاداری افراد تاثیر بگذارد. به همین دلیل برخی افراد ممکن است تمایل پیدا کنند تا دست به خیانت بزنند. مطالعات نشان داده است که تاثیر ژن‌های گیرنده وازوپرسین و اکسی توسین در خیانت بسیار مهم است و بیشتر بر زن‌ها تاثیر می‌گذارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: