کد خبر: ۹۹۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 05
درخواست بودجه 1000 میلیارد تومانی برای 95؛
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>رییس جمعیت هلال احمر با اشاره به مشکلات بودجه‌ای هلال احمر و برداشت از ذخایر احتیاط، گفت: درخواست ما افزایش بودجه سال آینده حداقل به میزان 1000 میلیارد تومان است.

به گزارش شفاآنلاین : دکتر امیرمحسن ضیایی درباره بودجه هلال احمر در لایحه بودجه سال 95 و درخواست‌های بودجه‌ای این جمعیت از دولت، گفت: طبیعی‌ست که حرف ما همواره این است که اگر جمعیت هلال احمر بخواهد ماموریتی را که حاکمیت بر عهده‌اش گذاشته انجام دهد، بیش از اینها به اعتبارات نیاز دارد. البته ما وضعیت کشور را هم درک می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در طی سال گذشته با مجموع منابع حدود 1000 میلیارد در بودجه جمعیت هلال‌احمر آمد، افزود: نکته مهم این است که بخش عمده‌ای از این بودجه را تحویل نگرفتیم. در مجموع میزانی که از اعتبارات سال گذشته دریافت کرده‌ایم، در حد اداره جمعیت کفایت می‌کرد و آن هم از منابع اختصاصی بود.

ضیایی با بیان اینکه از منابع عمومی حتی ریالی دریافت نکرده‌ایم، اظهار کرد: بنابراین امیدواریم با مصوبه‌ای که هیات دولت در این زمینه در چند روز گذشته تصویب کرد، بتوانیم بخشی از اعتبارات 700 میلیارد تومانی سال 94 را تحویل بگیریم. البته اکنون هم برای این کار بسیار دیر است و نشان می‌دهد که ما باید بسیار کار کنیم تا از این منابع در جای مناسب استفاده کنیم.

رییس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه بودجه پیشنهادی سازمان برنامه و بودجه برای جمعیت هلال احمر در سال آینده حدود 500 میلیارد تومان است، گفت: امیدواریم با توجهی که می‌شود، بتوانیم میزان بودجه سال آینده را افزایش دهیم. البته طبیعی است که درخواست جمعیت برای بودجه سال آینده بالاتر است و درخواست ما برای سال آینده حداقل 1000 میلیارد تومان است.

ضیایی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت ذخایر احتیاط جمعیت هلال احمر، با توجه به برداشت جمعیت از این ذخیره، اظهار کرد: ذخایر احتیاط برای این است که جهت حفظ آمادگی‌مان از آنها استفاده کنیم؛ چرا که ما نمی‌توانیم، منتظر بمانیم تا زمانی که اتفاقی بیفتد و سپس در جهت تامین انبارها و آمادگی وضعیت امداد و نجات‌مان اقدام کنیم. بنابراین لازم بود که حتما این کار را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه از نظر ما این شرایط نوعی اضطرار بود، ادامه داد: زمانی که پولی در اختیار نداریم و باید ماموریتی را انجام دهیم و پولی در جایی ذخیره است، باید از آن استفاده کنیم و شاید اگر از این ذخایر برداشت نمی‌کردیم، مورد سوال واقع می‌شدیم.

ضیایی میزان برداشت جمعیت هلال احمر از ذخایر احتیاط را حدود 50 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: حال اگر تا پایان سال اعتبارات ما تخصیص داده شود، این میزان را مجددا به ذخایر احتیاط بازمی‌گردانیم و در صورتیکه اعتبارات لازم تامین نشود، آن را به عنوان بخشی که مصرف شده حساب می‌کنیم. اما نکته مهم این است که ما توانستیم تقریبا تمام انبارهای‌مان را به وضعیت مناسب رسانده و همچنین تجهیزات امداد و نجات را تامین کنیم.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: