کد خبر: ۹۹۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 01
پیشنهاد معاون سازمان بهزیستی؛
شفاآنلاین:جامعه>معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی پیشنهاد یک درصد از تولید ناخالص ملی کشور برای رشد و تکامل یکپارچه کودکان، در اختیار سازمان های ذی ربط قرار بگیرد.
به گزارش شفاآنلاین : دکتر حبیب الله مسعودی فرید افزود: اجرای برنامه هایی در جهت رشد و تکامل کودکان ، سرمایه گذاری پرسودی است که رشد و پیشرفت کشور را سبب خواهد شد، همانطور که بیش از دو دهه است که کشورهای پیشرفته دنیا، «اهمیت و توجه به مراقبت از مغز» را در دستور کار خود قرار دادند و برخی از آنها، دو تا چهار درصد از درآمد خود را به این بخش اختصاص داده اند.

وی ادامه داد: این کشورها معتقدند که هزینه کردن برای رشد و تکامل کودکان، باعث خواهد شد که این کودکان در ۲۰ یا ۳۰ سال آینده ، عملکرد بهتر و با کیفیتی داشته باشند که سود آن به مجموعه جامعه و کشورشان برمی گردد.

مسعودی فرید به عنوان مثال، به اجرای پروژه ای که موسسه ملی اعتیاد امریکا روی ده هزار نوجوان (۹ ساله) این کشور انجام می دهد، اشاره کرد و گفت: این موسسه با اجرای برنامه هایی برای رشد و تکامل مغز نوجوانان تا ابتدای سن بزرگسالی آنان، تلاش می کند تا ضمن بررسی تغییرات رفتاری ، عملکرد مغزی آنان را رشد بدهد.

وی تصریح کرد: ما باید برای رشد و تکامل کودکانمان در هر کجای ایران که زندگی می کنند ، برنامه داشته باشیم و کمیسیونهای مختلف فرهنگی و اجتماعی به این سرمایه گذاری معنی دار توجه کنند.

معاون سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه فقط ۱۰ درصد کودکان زیر ۶ سال، به مهدهای کودک می روند و ۹۰ درصد کودکان این گروه سنی در خانه بسر می برند، افزود: ما باید روی این جمعیت ۹۰ درصدی کار کنیم چون بسیاری از برنامه ها که در یادگیری ، تقویت ارتباطات اجتماعی و مهارت آموزی آنان موثر هستند، فقط در مهدها اجرا می شود ، درصورتی که باید برنامه هایی ازطریق رسانه های همگانی وهمچنین مجموعه های آموزشی به شکل CD برای خانواده ها داشته باشیم.

وی با تاکید بر سرمایه گذاری روی کودکان زیر ۶ سال و بویژه سه سال، که میزان برگشت سود آن ، بیشتر است و در دنیا ثابت شده است ، قول داد که سازمان بهزیستی، هزینه مجموعه ای از تمرین های تقویت مغز برای کودکان (به صورت مولتی مدیا) را تقبل کند و آن را در اختیار مهدهای کودک و رسانه ها بویژه  صدا و سیما جهت آموزش مربیان و خانواده ها قرار بدهد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و انجمن علوم اعصاب ایران برای نامگذاری و تدوین برنامه های هفته آگاهی از مغز در ایران که برای اولین بار در کشور ما برگزار می شود، تشکر کرده و افزود: امیدوارم برنامه های این هفته که با همکاری سازمان بهزیستی در مهدهای کودک تحت پوشش این سازمان نیز اجرا می شود ، گسترش یافته و به اقدامی نهادینه و فراگیر تبدیل شود.

ستاد علوم و فناوری های شناختی و انجمن علوم اعصاب ایران، امسال برای اولین بار در کشور، با نامگذاری هفته دوم اسفند (۸ الی۱۴ اسفند) به نام «هفته آگاهی از مغز»، برنامه های آموزش همگانی برای آشنایی گروه های مختلف سنی با مغز و کارکردهای آن را با همکاری ارگان ها و نهادهای مختلف اجرا می کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: