کد خبر: ۹۹۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 28
شفا آنلاین>اجتماعی>یک بررسی جدید در دانشگاه کالیفرنیا در ایروین نشان می‌دهد که کمبود خواب شبانه ممکن است باعث افراط در استفاده از فیس‌بوک و سایر شبکه‌های اجتماعی شود.
به گزارش شفا آنلاین،  این مطالعه به بررسی تاثیر میزان استفاده از رسانه‌های اجتماعی بر خواب نپرداخت، بلکه برعکس به بررسی این موضوع پرداخت که افرادی که مقدار کافی نمی‌خوابند، چگونه از رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک استفاده می‌کنند.

نویسندگان این بررسی ۷۶ دانشجوی زن و مرد در سنین متفاوت و رشته‌های متفاوت را برای 7 روز دنبال کردند و تلفن‌ها و کامپیوترهایشان را به حسگرهایی مجهز کردند که چگونگی و زمان استفاده آنان از رسانه‌های اجتماعی را ثبت کند و بعد با افراد شرکت‌کننده مصاحبه کردند تا دریابند آنان چه احساسی دارند.

       گلوریا مارک، استاد انفورماتیک در دانشگاه کالیفرنیا در ایروین و سرپرست این پژوهش گفت: «هنگامی شما کمتر می‌خوابید، بیشتر در معرض حواس‌پرتی در طول روز قرار می‌گیرید. اگر حواستان پرت باشد، چه ‌کار می‌کنید؟ به سراغ فیس‌بوک می‌روید.

جایی که برای شما که خسته هستید، گشتن در آن راحت است و نیاز به تمرکز ندارد.» مارک افزود: «مطالعات بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد چگونه استفاده از کامپیوتر بر خواب تاثیر می‌گذارد. ما جهت معکوس را بررسی کردیم: بررسی ما دراین‌باره بود که چگونه مدت خواب بر استفاده از کامپیوتر تاثیر می‌گذارد.» این بررسی رابطه مستقیمی میان کمبود خواب درازمدت و افت خلق‌وخو و افزایش گشتن در فیس‌بوک پیدا کرد.سپید
UPI
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: