کد خبر: ۳۴۷۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۷ تير ۱۴۰۳ - 2024July 17
سازمان غذا و دارو تلاش می‌کند تا از طریق واردات موازی انسولین مورد نیاز بیماران را تامین کند که اقدامات لازم را در این زمینه نیز انجام داده است و سعی می‌شود در کوتاه‌ترین زمان ممکن وارد کند.
شفاآنلاین:سلامت>دکتر ناصر هیراد اظهار کرد: انسولین نوومیکس تولیدی در کشور به دلیل کمبود جهانی، نصف مصرف ماه توسط شرکت نوونوردیسک تامین می‌شود و میزان عرضه محصول از ۸۰۰ هزار عدد ماهانه به ۴۴۰ هزارعدد افت کرده اما منجر به قطع عرضه نشده است.

به گزارش شفا آنلاین:بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، وی با بیان اینکه در حال حاضر کمبود انسولین نومیکس در استرالیا، اندونزی، کره جنوبی، مالزی، هند، ترکیه و غیره با بحران مواجه شده است، افزود: سازمان غذا و دارو تلاش می‌کند تا از طریق واردات موازی انسولین مورد نیاز بیماران را تامین کند که اقدامات لازم را در این زمینه نیز انجام داده است و سعی می‌شود در کوتاه‌ترین زمان ممکن وارد کند.

معاون برنامه‌ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: در حال حاضر درمورد انسولین‌های برندهای دیگر مشکلی در تامین بازار وجود ندارد و بیماران مبتلا به دیابت می‌توانند با مشورت پزشک خود، تا زمان رفع دسترسی دشوار به برند مصرفی، از داروی مشابه تولید داخل استفاده کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: