کد خبر: ۳۴۷۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۲۹ تير ۱۴۰۳ - 2024July 19
رئیس انجمن علمی متخصصین زنان و زایمان عنوان کرد:
عدم توجه به آیین نامه ابلاغ شده در خصوص انتخاب اعضا ؛مواردی از نقص آیین نامه وجود دارد.
شفاآنلاین:سلامت>دکتر سودابه کاظمی رئیس انجمن متخصصین زنان و زایمان ایران، بازنگری در  لیست اعلامی بعنوان کارگروه سلامت جهت معرفی وزیر بهداشت را لازم و ضروری دانست و گفت: باتوجه به درخواست ها و پیامهای دریافتی از سوی تعداد زیادی از همکاران در  خصوص نماینده زنان معرفی شده در لیست، اینجانب بعنوان نماینده نزدیک به هفت هزار متخصص زنان و زایمان کشور، خود را ملزم دانستم تا ضمن انتقال نقطه نظرات همکاران، به مواردی از اشکالات مطرح شده برای این لیست اشاره کنم.

 به گزارش شفا آنلاین:رئیس انجمن متخصصین زنان و زایمان در تشریح ایرادات وارده به لیست اعضای کارگروه سلامت، به موارد ذیل اشاره کرد:

1⃣ این یک لیست، کاملا  مردانه است و از خانمها فقط یک نفر  در آن حضور دارد. پزشکان صرف نظر از جنسیت، همگی همکار و دارای حقوق مساوی هستند، ولی متاسفانه در لیست کارگروه، حتی یک «پزشک خانم» هم حضور ندارد.

2⃣ عدم توجه به جوانگرایی در لیست
سن اعضا تقریبا همگی بالای ۴۰ سال است.

3⃣ عدم حضور نمایندگان استان‌ها
تقریبا همه اعضای معرفی شده، ساکن تهرانند و نمایندگان از استانها انتخاب نشده اند.

4⃣ عدم حضور نمایندگان گروههای بزرگ داروساز، طب داخلی، پزشکان عمومی، متخصصین خانم بویژه زنان و زایمان، دستیاران، بهداشت و ...

5⃣ شفاف نبودن علت انتخاب برخی از افراد کارگروه (در حالی که افراد صاحب‌نام شایسته‌تر دیگری در ان حوزه مطرحند)

6⃣ عدم توجه به آیین نامه ابلاغ شده در خصوص انتخاب اعضا ؛مواردی از نقص آیین نامه وجود دارد.

دکتر سودابه کاظمی اضافه کرد: با توجه به اینکه این افراد در جایگاه مشورتی و انتخاب وزیر پیشنهادی قرار دارند، دقت نظر و شفافیت علت انتخاب برخی از افراد باتوجه به شعار جناب دکتر پزشکیان مبنی بر اولویت تخصص‌گرایی و شایسته سالاری در انتخاب اعضا، مورد مطالبه و درخواست بسیاری از فعالان سیستم سلامت  میباشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: