کد خبر: ۹۸۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 26
نشفا آنلاین>اجتماعی> دیرینه شناسان در کشور پاکستان موفق به شناسائی عاج فسیل شده نوعی فیل منقرض شده با قدمت سه میلیون سال شدند که آنانکوس Anancus نام داشته و از نژادهای غول پیکر فیل به شمار می رفته است.

به گزارش شفا آنلاین،تیمی مشترک از دیرینه شناسان بین المللی با همکاری دانشگاه پنجاب در کشور پاکستان موفق به کشف و شناسائی بقایای عاج فسیل شده نوعی ویژه و منحصر به فرد از فیل های غول پیکر شده اند که نسل آن ها منقرض شده است . آزمایش های انجام شده روی این فسیل ارزشمند نشان دهنده قدمت سه میلیون ساله این عاج است.

این نژاد فیل منقرض شده ، بسیار بزرگ و غول پیکر بوده و تنها عاج وی دو متر و 40 سانتیمتر طول و 20 سانتیمتر ضخامت دارد.

بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این رابطه، فسیل فوق الذکر در منطقه جلیوم از ایالت پنجاب در پاکستان کشف شده و پژوهشگران امیدوارند با ادامه کاوش های خود در این منطقه به بقایای سایر قسمت های بدن این فیل باستانی دست پیدا کنند.

مطالعات اولیه و اندازه گیری های انجام شده روی این عاج نشان می دهد که این نژاد فیل منقرض شده ، بسیار بزرگ و غول پیکر بوده و تنها عاج وی دو متر و 40 سانتیمتر طول و 20 سانتیمتر ضخامت دارد.

دیرینه شناسان اظهار داشتند که این نژاد منقرض شده فیل ، از نوع فیل های باستانی آنانکوس Anancus است که در دوران ماقبل تاریخ در مناطق شمالی پاکستان امروزی زندگی می کرده است. مطالعات در این زمینه همچنان ادامه دارد. efe



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: