کد خبر: ۹۸۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 24
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس پنجمین کنگره کشوری سوختگی با بیان اینکه بیماران سوخته نیازمند حمایت روحی و روانی هستند گفت :هر 20 بیمار سوخته به یک مدد کار اجتماعی نیازدارد تا از نظر روحی و روانی مورد حمایت و کنترل قرار گیرد.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر کمال سید فروتن امروز چهارشنبه در پنجمین کنگره کشوری سوختگی افزود: روانشناسی و روانکاوی بیمارانی که دچار سوختگی شده اند از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که این افراد در مراحل زندگی خود همواره نیازمند حمایت های روحی و روانی هستند.
وی با بیان اینکه جای خالی روانشناس و روانکاو در روند درمان بیماران سوخته بسیار احساس می شود اضافه کرد : با همکاری و کمک روانپزشک و روانکاوی بیش از 50 درصد بیماران سوخته را می توان وارد اجتماع کرد.بسیاری از بیمارانی که دچار سوختگی می شوند پس از مدت ها دچار افسردگی شده و دست به خود کشی می زنند.
فروتن اظهار کرد:در این کنگره دو مقاله به ضایعات روانی بیماران سوخته پرداخته است و مشکلات این افراد را از ابعاد روحی ، روانی و اجتماعی مورد ارزیابی قرار داده است .
به گفته وی بعد روانی پس از سوختگی بسیار مهم است و در 60 تا 80 درصد موارد افرادی که دچار سوختگی می شوند از مرگ نجات پیدا می کنند و وارد اجتماع می شوند .
رئیس پنجمین کنگره کشوری سوختگی با اشاره به هزینه های درمان سوختگی گفت: سوختگی بیشترین هزینه درمان را دارد و در بسیاری از موارد فرد ناچار است تا آخر عمر تحت درمان و یا احتیاج به جراحی پلاستیک دارد که برای بیمار هزینه زیادی را به دنبال خواهد داشت.
فروتن با بیان اینکه برای درمان بیماران سوخته 11 تیم تخصصی نیاز است، گفت: در این کنگره سعی شده است از تجارب و اطلاعات علمی پزشکان و متخصصان گروه های سوختگی برای ارتقا کیفیت زندگی بیماران بهره جست.

*** هزینه های میلیونی درمان سوختگی
دکتر مصطفی ده مرده ئی دبیر اجرایی پنجمین کنگره کشوری سوختگی نیز در ادامه این همایش گفت: سوختگی درد فراموش شده ای است که اگر به آن توجه نکنیم بیماران زیادی را با داشتن درد و رنج فراموش کرده ایم.
وی اضافه کرد : بیماری که 20 روز در بیمارستان بستری می شود 20 میلیون تومان هزینه دارداما در بیمارستان شهید مطهری هیچ هزینه از خانواده بیمار دریافت نمی شود.
رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری افزود: مهمترین اولویت در درمان بیماران سوخته استاندارد سازی فضای درمان سوختگی و همچنین تخت های سوختگی در بیمارستان ها و مراکز درمانی است.
ده مرده ئی ادامه داد: هزینه استاندار سازی تخت های سوختگی بسیار زیاد است و برای تجهیز و استاندارد سازی هر تحت سوختگی 2 میلیارد تومان باید هزینه کرد.
وی اظهار کرد : در حال حاضر 800 تخت سوختگی بستری در کشور به بیماران خدمات ارایه می دهد که این میزان باید به دو برابر یعنی 1600 تخت افزایش یابد.
دبیر اجرایی پنجمین کنگره کشوری سوختگی با اشاره به نقش رسانه ها در افزایش آگاهی و اطلاع رسانی در مقوله پیشگیری از سوختگی گفت:مسئله عینی نزدیک شدن به چهارشنبه سوری است اگر رسانه ها حوادث ناخوشایند را در رسانه ها انعکاس دهند و از عواقب سوختگی ناشی از ترقه بازی به طور کامل بیان کنند در کاهش سوختگی در کشور سهیم خواهند شد.
وی بیان کرد:سال گذشته حوادث ناشی از سوختگی روز چهارشنبه سوری کمتر اتفاق افتاد و این به دلیل اطلاع رسانی و آموزش بهتری بود که از سوی رسانه به آن پرداخته شده بود.
ده مرده ئی اظهار کرد:ایجاد کلنیک های جامع سوختگی در کشور، ایجاد تخت های استاندارد سوختگی ، راه اندازی بخش های سوختگی در بیمارستان ها از برنامه ها و اقداماتی است که قرار است در سال 95 از سوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی اجرایی شود.
وی افزود :در این کنگره سعی کرده ایم تازه ترین مطالب علمی را در درمان سوختگی ارایه کنیم و توان علمی پزشکان و متخصصان رادر این زمینه انعکاس دهیم .
پنجمین کنگره کشوری سوختگی در روزهای پنجم و ششم اسفند ماه در سالم همایش های رازی در حال برگزاری است .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: