کد خبر: ۹۸۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 24
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وزارت کار بزودی پیشنهاداتی را برای لغو مقررات اعطای وام به بهبودیافتگان اعتیاد به شورای عالی پولی و اعتبار ارائه می کند.
به گزارش شفا آنلاین، احمد میدری با اشاره به درخواست وزارت کار از شورای عالی پول و اعتبار افزود: برخی مقررات بانک ها و سازمان های مالیاتی جهت ارائه وام به بهبود یافتگان اعتیاد نیاز به اصلاح دارد.
وی با اشاره به لزوم ارائه وام و تسهیلات برای بهبود یافتگان اعتیاد جهت جلوگیری از ورود مجدد این افراد به چرخه اعتیاد اظهار داشت: بانک ها و سازمان های مالیاتی برای ارائه یک وام 15 میلیون تومانی به معتاد بهبود یافته موانعی را پیش پا می گذارند که برای رفع این مشکل باید بسیاری از قوانین آنها اصلاح شود.
وی تصریح کرد: بسیاری از اوقات این افراد برای دریافت وام باید مجوز صنفی از مجموعه ای که فعالیت ‎کنند و پرونده مالیاتی تشکیل دهند که این موضوع شرایط ارائه تسهیلات برای آنها را مشکل می کند.
معاون رفاه اجتماعی وزارت کار افزود: پیشگیری از اعتیاد، حمایت از سالمندان معلولان و زنان بی سرپرست در قالب تشکل های مردمی به خوبی قابل انجام بوده و مسئولان نیز در حوزه های مختلف باید نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشند.
میدری با بیان اینکه تنها وزارت کار مسئول ایجاد اشتغال نیست، ادامه داد: مطالعات و آمارهای موجود نشان می دهد که سوء مصرف مواد مخدر در افراد شاغل هم به میزان قابل توجهی وجود دارد به همین منظور آسیب شناسی و رفع ریشه های اعتیاد وظیفه سازمان ها و متولیان امر است.
وی پیوند اجتماعی خانواده ها را در پیشگیری از اعتیاد موثر دانست و گفت: خویشاوندان و افراد محله با ایجاد روابط انسانی و عاطفی در حمایت اجتماعی از بهبودیافتگان اعتیاد نقش موثری باید داشته باشند چراکه حمایت اجتماعی احتمال درگیر شدن با اعتیاد را به میزان قایل توجهی کاهش می دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: