کد خبر: ۹۸۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 22
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس مرکز تحقیقات بین المللی علوم اعصاب هانوفر گفت: شعبه ای از مرکز علوم اعصاب تهران در استان کرمان ایجاد می شود.
به گزارش شفا آنلاین،پروفسور مجید سمیعی روز دوشنبه در جمع دانشگاهیان استان کرمان در دانشگاه شهید باهنر افزود: مرکز علوم اعصاب تهران و شعبه کرمان به گونه ای تاسیس می شود که به دولت و شخصی تعلق نداشته باشد.

وی اظهار کرد: مرکز علوم اعصاب تهران و شعبه کرمان به صورت بنیاد و در دست افرادی تشکیل می شود که در این مرکز ذینفع نباشند.
پرفسور سمیعی خاطر نشان کرد: آرزوی من در احداث مرکز علوم اعصاب شعبه کرمان این است که افراد گرفتار مشکلات علوم اعصاب در دورترین نقاط این استان بتوانند در این مرکز به گونه ای خدمات دریافت کند که در اروپا می توانند دریافت می کنند.
وی ادامه داد: مرکز علوم اعصاب تهران با نظر بهترین اساتید علوم اعصاب و بر اساس تجربه های پنج دهه گذشته بنده طراحی شده است.
وی ادامه داد: با راه اندازی این مرکز تعداد کارهای علمی انجام شده در زمینه علوم اعصاب در کشور برابر با هیچ دانشگاهی در دنیا نخواهد بود.
پرفسور سمیعی از همراهی و مذاکره با استاندار کرمان به منظور احداث یک شعبه از مرکز علوم اعصاب در این استان ابراز خرسندی کرد.
وی تاکید کرد: قول داده ام در زمینه احداث مرکز علوم اعصاب در کرمان با اقدامات عملیاتی کار را آغاز کنیم نه با سخن گفتن.
وی افزود: قرار شد هیات امنای مرکز علوم اعصاب امروز در کرمان تشکیل شود و این بنیاد در کرمان شکل گیرد.
رئیس مرکز تحقیقات بین المللی علوم اعصاب هانوفر گفت: درصددیم مرکز علوم اعصاب مانند مرکز تهران از طریق بنیاد هدایت شود و تغییر مدیریت ها در دانشگاه کرمان نتواند در سیستم آن تاثیر بگذارد.
وی ادامه داد: وجود 174 هزار دانشجو در استان کرمان ثروتی است که با میلیاردها تومان پول نفت قابل مقایسه نیست.
وی به رقابت برخی کشورها در ساخت برج های بلند اشاره و اظهار کرد: برج های دنیا مغزهای انسان هاست و با داشتن این جوانان در کشور برج هایی از مغزها در ایران خواهیم ساخت که هزاران برابر از هر برج بالاتر خواهد بود.
پروفسور سمیعی خاطرنشان کرد: مغزهای پر دانش همیشه با دوری از جنگ، برای خدمت به انسانها و صلح با انسانها تلاش می کنند و هر چه مغز شما آماده تر شود برای سازندگی بیشتر تلاش خواهید کرد.
وی گفت: دانشجویان باید قدر خود را بدانند و برخی اوقات تاسف می خورم که برخی از دانشجویان قدر خود را نمی دانند و به کمبود امکانات اشاره می کنند.
پرفسور سمیعی اظهار کرد: مهمترین قشر کشور را شما دانشجویان تشکیل می دهید.
وی به نقش تاثیرگذار اساتید دانشگاه ها اشاره و بیان کرد: بدون حضور اساتید امکان فراگیری دانش به نحو شایسته وجود ندارد و دانشجویان باید ارزش و منزلت اساتید را بشناسند و آن را حفظ کنند.
پروفسور سمیعی گفت: همیشه به عنوان دانشجو به اساتید خود علاقه مند بوده و احترام گذاشته ام.
رئیس مرکز تحقیقات بین المللی علوم اعصاب هانوفر با تاکید بر اینکه علم و دانش یک ثروت شخصی نیست گفت: علم و دانش یک وظیفه اخلاقی است.
وی گفت: زمان شعار گذشته است و هر زمان که دیدید کسی دارد شعار می دهد بدانید که توی آن خالی است.
وی ادامه داد: گرفتن دانش و رسیدن به دانش بالا مربوط به این نیست که فرد در چه دانشکده ای تحصیل کرده و هر فرد به عنوان دانشجو شانس این را دارد که به آخرین مطالب دانش پی ببرد.
در این آیین دکترای افتخاری از سوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به پروفسور سمیعی اهدا شد.
همچنین در این مراسم لوح شهروند افتخاری نیز از سوی استانداری و شورای شهر کرمان به استاد سمیعی اهدا شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار