کد خبر: ۹۸۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۰ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 24
شفا آنلاین>اجتماعی> امروزه استفاده از کامپیوترها در تمامی شئون زندگی انسان دیده شده و تصور حذف این فناوری از زندگی بشر غیر ممکن است. به همین دلیل وبسایت نیو ساینتیست در یادداشتی تحلیلی به بررسی این موضوع پرداخته است.
به گزارش شفا آنلاین،فرا گیری و دانستن دانش کامپیوتر در عصر حاضر از اولویت های زندگی در جوامع  امروزی است. این نگرش از حدود نیم قرن پیش با گسترش و پیشرفت روز افزون علوم به خصوص دانش ماشین های هوشمند که کامپیوتر های امروزی مولود آن هستند ، بر فضای علمی و پژوهشی جوامع بشری حاکم شده و انسان ها را ملزم به پذیرش آن می کند. اما آیا واقعا انسان ها به کامپیوتر نیاز دارند؟

این سوال در سال 1959 در تبلیغات شرکت ای ام آی الکترونیک مطرح شد. سوالی که اکنون و پس از سال ها ارتباط و عجین شدن فعالیت های روزمره و عادی زندگی انسان ها با آن شاید محلی از اعراب نداشته باشد اما در آن سال ها ، شرکت های سازنده این فناوری نو ظهور با تبلیغات گسترده سعی در معرفی این دانش و فناوری آن که به نوعی  تسهیل کننده امور بود ؛ داشتند. در آن دوران شرکت های گوناگونی با تبلیغات مختلف سعی داشتند  شرکت ها و صنایع را  برای استفاده از کامپیوتر ترغیب کنند.

امروزه شرایط زندگی بشر به گونه ای شکل گرفته که انسان روز به روز به این ماشین هوشمند و محاسبه گر وابسته تر شده و تقریبا تصور انجام مطالعات علمی ؛ پژوهش و تحقیقات بدون داشتن کامپیوتر و استفاده از اطلاعات ارزشمند موجود در شبکه جهانی اینترنت، امکان پذیر نبوده و باید پذیرفت وابستگی بشر به کامپیوتر به حدی است که دیگر نمی توان ان را از زندگی وی حذف کرد.

E.M.I  در تبلیغات خود به سیاست گذاران شرکت ها استفاده از این ترانزیستورها را به دلیل کاهش هزینه های نصب و نگهداری ، صرفه جویی در فضا ، عمر مفید بیشتر ، تهویه مناسب و خنک کننده های مناسب و در پایان تعمیرات آسان تر به عنوان نسلی نو در تولید کامپیوترها معرفی کرد. نسلی نو در کامپیوترها و پیشرفت تکنولوژی در آن دوران که از پروفسور ایکن در سال 1937 میلادی در امریکا شروع شد .

25 سال بعد در سال 1974 کمپانی های همانند شرکت پایونر با اعتماد به نفس بیشتری در این حوزه فعالیت می کردند و با تولید پردازنده هایی ارزانتر و با کارایی بالاتر به رقابت در این حوزه پرداختند .سینا پرس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: