کد خبر: ۹۸۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۷ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 21
شفا آنلاین>سلامت>بنیانگذار انجمن آلزایمر از اجرای طرح آزمایشی بررسی جسمی و ذهنی سالمندان بالای 60 سال در تهران خبر داد.

 به گزارش شفا آنلاین، معصومه صالحی با اشاره به بالا رفتن سن افراد جامعه و شیوع بیماری آلزایمر در بین سالمندان اظهار کرد :این طرح در جهت به تعویق انداختن این بیماری و ارائه روش های پیشگیری آن در آینده است که با همکاری سازمان بهزیستی کشور به اجرا درآمده است.
وی اضافه کرد :بالا بودن هزینه های درمان و مراقبت از بیماران الزایمر از دیگر فاکتورهایی است که ما را در انجام این طرح ترغیب کرده است .
صالحی اظهار کرد: یکی از مولفه های مطرح در این حرکت ارائه راه کار صرفه جویی اقتصادی در سیاستگذاری های کلان دولت در بخش بهداشت و سلامت خانواده بوده و علاوه بر آن می تواند در جهت بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به دمانس ومراقبت کنندگان ایشان راهکارهای مناسبی ایجاد کند.
وی در پایان ادامه داد: این طرح در حقیقت طرح امکان سنجی، تشخیص و مداخله زود هنگام است که طرح استانی و کشوری آن نیز به وزارت رفاه ارائه شده و امیدواریم که بتوانیم این طرح را در سطح کشور به اجرا درآوریم تا امکان کاهش ابتلا به بیماری در آینده نیز فراهم آید.
رئیس انجمن آلزایمر ایران افزود :این طرح با اولویت ساکنان شهرک اکباتان از روز 29 بهمن ماه سال 94 در ساختمان انجمن آلزایمر واقع در فاز یک شهرک اکباتان آغاز شده و به مدت سه ماه، روزهای پنج شنبه و جمعه از ساعت 8 تا 14 هر هفته ادامه می یابد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: