کد خبر: ۹۷۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۹ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 20
شفا آنلاین>اجتماعی>پژوهشگران تایوانی موفق به ارائه و ساخت سیستمی جدید شده اند که سوانح طبیعی از جمله زلزله را در اندک زمانی پیش از وقوع آن شناسائی و از طریق سیستم اینترنت همراه 4G به کاربران اطلاع رسانی می کند.

به گزارش شفا آنلاین،علی رغم پیشرفت های علم و فناوری در عرصه های مختلف زندگی بشر، انسان هنوز موفق به تشخیص زمان وقوع و پیش بینی زلزله نشده و به همین دلیل همواره در برابر این حادثه طبیعی غافلگیر می شود، دانستن زمان زلزله حتی در اندک زمانی پیش از وقوع آن می تواند از میزان مرگ و میر و تلفات ناشی از  زمین لرزه به میزان زیادی کاسته و به این ترتیب جان انسان ها حفظ شود.

این سیستم از ماه آپریل در بهار پیش رو به صورت گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته و کاربران اینترنت 4G قرار گرفته و هشدارهای مربوط به سوانح طبیعی به صورت اخطار به تلفن های همراه آن ها ارسال خواهد شد.

در این میان استفاده از فناوری های نوین و پیشرفته ارتباطاتی و به ویژه فناوری های هوشمند همراه می تواند در راستای اطلاع رسانی گسترده بلایای طبیعی مفید واقع شود. به تازگی و در پی وقوع زلزله 6 و 4 دهم ریشتری که در بهار سال گذشته میلادی در کشور تایوان رخ داده و منجر به کشته شدن بیش از 116 نفر شد ؛ دانشمندان این کشور موفق به ارائه سیستم هشدار دهنده ویژه ای شده اند که می تواند در هنگام وقوع سوانح طبیعی از قبیل زلزله ، سیل، طوفان و ...  به کمک سیستم اینترنت همراه 4G  اطلاع رسانی گسترده ای کرده و به این ترتیب به  مردم  مناطقی که در مناطق دارای احتمال خطر زندگی می کنند ؛ در فرصتی اندک پیش از وقوع  سوانح طبیعی و زلزله هشدار داده شده و آن ها نسبت به این موضوع آماده خواهند شد.

در همین رابطه لو چین هیسن مدیر اداره زیر ساخت های  ارتباطات ملی تایوان در بیانیه ای رسمی اعلام کرد:  این سیستم از ماه آپریل در بهار پیش رو به صورت گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته و کاربران اینترنت 4G قرار گرفته و هشدارهای مربوط به سوانح طبیعی به صورت اخطار به تلفن های همراه آن ها ارسال خواهد شد. efe

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: