کد خبر: ۹۷۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 17
شفا آنلاین>سلامت>با ثبت نام در بانک اهدا سلولهای بنیادی از طریق خون یک زندگی و یک نسل را نجات دهید.
به گزارش شفا آنلاین، در حال حاضر تنها راه درمان قطعی بیماران مبتلا به سرطان خون، تالاسمی ماژور، بیماری‎های نقص ایمنی و سایر بیماری‌های وخیم خونی، پیوند سلولهای بنیادی خونساز به آنهاست. اين كار از طريق فردی که از لحاظ ژنتیکی(نه گروه خون) با بیمار مشابه باشد صورت مي پذيرد. 30% افراد بیمار از خانواده و فامیل خود فرد مشابه را  پیدا می‌کنند ولی 70% دیگر، در خانواده و فامیل فردی با ژنتيك مشابه را پیدا نكرده و می‌بایست از افراد غیرخویشاوند، ژنتیک مشابه را پيدا كنند و درصورت پیدا نکردن گزينه‌ای با چنين ويژگي‌هایی، جان خود را ازدست می‌دهند.

تعداد افرادی که از لحاظ ژنتیکی در جامعه انسانی باهم مشابه باشند بسیار پایین است (بعلت شرط سازگاری ژنتیکی برای پیوند ممکن است تنها شما فرد مشابه به یک بیمار و نجاتگر باشید) لذا این امر مستلزم اینست که همه دست به دست هم بدهیم و برای یاری رساندن به این عزیزان با گذاشتن تنها نیم ساعت از وقتمان و انجام یک آزمایش ساده خون، عضوی از این بانک سلول بنیادی شویم چراکه در حال حاضر تعداد جمعیت ثبت نام شده بسیار پایین است.

لازم به ذکر است زمانی که جواب آزمایش ما با فرد بیماری مشابه باشد، از سوی مرکز با ما تماس گرفته شده و اهدا در آن زمان صورت می‌گیرد و سلولهای بنیادی را از خون ما می‌گیرند. شیوه اهدا، از طریق خون و مشابه اهدای خون می‌باشد.

شایان ذکر است زمان برای این بیماران که عموما کودک هستند، بسیار حائز اهمیت می‌باشد و تاخیر در ثبت نام توسط داوطلبان،در بانک اهدا سلول بنیادی، باعث از دنیا رفتن بیماران می‌شود.
   
در ایران چهار مرکز ازداوطلبین ثبت نام بعمل می آورد که در حال حاضر یکی از آنها (بانک اهدا بیمارستان شریعتی) با سیستم بانک اهداکنندگان جهانی مرتبط است و این بدین معنی است که ثبت نام در بانک اهدا بیمارستان شریعتی به منزله ثبت نام در بانک جهانی است و در صورت ثبت نام در بانک اهدا سلول بنیادی بیمارستان شریعتی، می‌توان به تمام بیماران در سراسر کره زمین یاری رساند و جانشان را نجات داد.

مرکز اهدای جهانی

سایت بانک اهداکنندگان جهانی سلول بنیادی از طریق خون:   www.bmdw.org

داوطلبان ثبت نام در هر جای جهان میتوانند با مراجعه به سایت و لینک زیر،مرکز مربوط به کشور خود را جستجو و پیدا کنند:

http://www.bmdw.org/index.php?id=addresses

مراکز اهدا در ایران:

بانک اهدا سلولهای بنیادی واقع در تهران

تهران-خیابان کارگر شمالی-سه راه جلال آل احمد-بیمارستان دکتر شریعتی-بانک اهدا(مرتبط با سیستم بانک اهداکنندگان جهانی)، شنبه تا چهارشنبه ازساعت 8 تا 13،  پنجشنبه ها از ساعت 8 تا 12

سایت جهت ثبت نام اینترنتی:  iscdp.tums.ac.ir  شماره تماس: 02188353028    


بانک اهدا سلولهای بنیادی بیمارستان شریعتی تهران در سنندج

سنندج-خیابان حافظ (شریف آباد) -طبقه فوقانی مسجد ادب-انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان کردستان.

سایت اینترنتی:   kurdcps.com  شماره تماس جهت هماهنگی:   08733663100- 08733626798
   
مرکز سپاس

تهران-بزرگراه شهید همت-جنب برج میلاد-سازمان انتقال خون ایران-مرکز اهدای سلولهای بنیادی خونساز(سپاس)

سایت جهت ثبت نام اینترنتی: iscdr.ibto.ir

شماره تماس: 2146داخلی30-02188601501


مرکز اهدا سلول بنیادی بیمارستان منتصریه مشهد

مشهد-خیابان امام خمینی-امام خمینی 25-خیابان گلستان-مقابل سالن همایشات صدا و سیما

سایت و لینک جهت ثبت نام اینترنتی: www.mums.ac.ir/stemcell   شماره تماس:1004 یا1037داخلی05132291963 

برای دریافت فرم رضایت روی لینک زیر کلیک کنید:

http://researches.mums.ac.ir/sites/stemcell/Lists/List/Item/newifs.aspx?List=d6497ab5-342d-4ab7-814d-72125ecc099a&Web=a7208ef0-88f6-4ea9-8650-8bbd47db4c08


مرکز اهدا سلول بنیادی درمانگاه شهید مطهری شیراز

شیراز-میدان نمازی-درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی شهید مطهری-آزمایشگاه شهید مطهری-آزمایشگاه سیتوژنتیک-مرکز اهدا سلول بنیادی

سایت اینترنتی:   motahari.sums.ac.ir   شماره تماس جهت هماهنگی:   07136121084


**قابل توجه است افرادی که به دیابت نوع2(دیابتی هایی که انسولین تزریق نمی‌کنند)،تالاسمی مینور، فاویسم، کم خونی و...مبتلا هستند هم می‌توانند در بانک اهدا سلول بنیادی ثبت نام کنند و سلول های بنیادی خود را در صورت تشابه ژنتیکی با فرد بیمار به بیمار اهدا کنند.

بطور کلی اگر فردی دارای بیماری خاصی هست می‌تواند با بانک اهدا سلول بنیادی  تماس گرفته و از بانک در این زمینه مشورت بگیرند. سن ثبت نام در بانک اهدا سلول بنیادی نیز از 18 تا 55 سال است.

**دستبند طلایی رنگ،نماد ثبت نام در بانک اهدا سلولهای بنیادی است.

صفحه اینستاگرام و تلگرام طرح اهدا سلولهای بنیادی(سلولهای طلایی)

https://www.facebook.com/selooltalaai?fref=ts

https://instagram.com/goldencells

https://telegram.me/goldencells

شایان ذکر است بعد از پیوند سلول بنیادی از طریق خون،به جهت پس نزدن پیوند، بیماران و کودکان بیمار را تحت شیمی درمانی قرار می‌دهند که این شیمی درمانی ها باعث خونریزیهای داخلی در این کودکان شده و پلاکت خونشان به شدت پایین می آید لذا  نیازمند به دریافت پلاکت از فرد با گروه خونی مشابه هستند.

** برای اطلاع از کودکان نیازمند پلاکت خون،سایت و صفحات زیر قابل دسترس است. (اهدا سلول بنیادی از طریق خون و اهدا پلاکت دو مقوله متفاوت است)

سایت اصلی و صفحه اینستاگرام اهدا سلول بنیادی و اطلاع رسانی کودکان نیازمند پلاکت خون 

Ehdapelaket.persianblog.ir

www.facebook.com/plateletdonation

http://instagram.com/ehda.selolbonyadivapelaket

با پرینت ساده از این پوستر و نصب آن در اماکن عمومی محل زندگی وکار خود مثل مسجد، هیئات مذهبی، دانشگاه و...مخصوصا در تهران و مشهد و شیراز به نجات جان این بیماران که اکثرا کودکند بشتابیم.




**در حال حاضر بعلت پیشرفت علمی در دنیا و همچنین در ایران، سلول بنیادی را بسیار ساده و از خون محیطی فرد مشابه ژنتیکی می‌گیرند و دیگر مثل گذشته سلول بنیادی را از مغز استخوان نیست.

**اهدا سلولهای بنیادی، هیچ ضرری برای بدن ندارد و به سرعت در بدن ساخته و جایگزین می‌گردد

بسیاری از بیمارانی که فرد مشابه ژنتیکی آنها در خارج از کشور یافت می‌شود باید هزینه زیادی جهت آزمایشات و انتقال سلولهای بنیادی به داخل کشور و پیوند سلول بنیادی پرداخت کنند که این هزینه بالغ بر 100 تا 160 میلیون تومان است. از آنجایی که تامین این هزینه برای خانواده بیمار سنگین است، خیریه نیکان از این بیماران حمایت مالی می‌کند.
 

لینک خیریه نیکان جهت ارسال پیام برای حمایت مالی از بیماران

سایت موسسه خیریه نیکان:     www.nikancharity.org   شماره تماس: 4-02122176001

صفحه فیسبوک موسسه خیریه نیکان https://www.facebook.com/nikancharity?ref=ts&fref=ts

** لینک اطلاع رسانی تعدادی از بیماران نیازمند پیوند سلول بنیادی از طریق خون و دعوت موسسه خیریه نیکان از مردم جهت کمک مالی و نجات جان این بیماران(عموما کودکان)

https://www.facebook.com/events/689749904423275/993554324042830
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار