کد خبر: ۹۷۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 18
شفا آنلاین>اجتماعی>یک بررسی جدید نشان می‌دهد اثرات کمبود شدید آب، دست‌کم دوسوم جمعیت جهان یا حدود 4 میلیارد نفر را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
به گزارش شفا آنلاین،    این جمعیت کمبود شدید آب را دست‌کم یک ماه در سال تجربه خواهند کرد و این شمار بسیار بیشتر از 7/1 میلیارد تا 1/3 میلیارد نفری است که پژوهش‌های پیشین تخمین زده بودند. تقریباً نیمی از مردم چین و هند دچار این بحران آب خواهند شد.

       این بررسی نشان داد که سایر کشورهایی که شمار بزرگی از مردمشان دست‌کم در بخشی از سال دچار کمبود شدید آب خواهند شد، شامل بنگلادش، مکزیک، نیجریه، پاکستان و ایالات‌متحده (عمدتاً ایالت‌های غربی مانند کالیفرنیا و ایالت‌های جنوبی مانند تگزاس) می‌شوند.

       مسفین مکونن و آرجن هوکسترا از دانشگاه توونت در هلند که این بررسی را انجام داده‌اند، می‌گویند افزایش تقاضا برای آب شیرین در جهان به علت رشد جمعیت، افزایش زهکشی زمین‌های کشاورزی، استانداردهای بالاتر زندگی و تغییر الگوهای مصرف رخ داده است.

       به گفته آنها این تهدید را می‌توان با اعمال محدودیت بر مصرف آب، ارتقای کارایی مصرف آب و بهبود به اشتراک گذاشتن منابع آب شیرین کاهش داد. سپید
HealthDay
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: