کد خبر: ۹۶۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 08
شفا آنلاین>اجتماعی>نماینده استان تهران در شورای عالی استان ها گفت: مدیریت منابع آب در کشور با توجه به کمبود آبی که وجود دارد، رضایت بخش نیست.

به گزارش شفا آنلاین،مهدی درویشی افزود: مدیریت منابع آب اقدامی ضروری و لازم برای کشور است که این موضوع در جلسه گذشته کمیسیون حقوقی این شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفت .
وی با اشاره به آماری از بارندگی و وضعیت آب در کشور خاطر نشان کرد: درسال گذشته 420 میلیارد متر مکعب بارندگی در کشور داشتیم که از این میزان 280 میلیارد متر مکعب جذب زمین شد و 140میلیارد متر مکعب باقی ماند.
نماینده استان تهران در شورای عالی استان ها ادامه داد: از این میزان، 80 متر مکعب برای کشاورزی بود که متاسفانه به علت غرقابی و سنتی بودن سیستم آبیاری در کشاورزی، 70 میلیارد متر مکعب آن هدر می رود.
درویشی گفت: به عنوان مثال برای تولید یک کیلوگرم انگور حدود پنج متر معکب آب مصرف می شود، آبیاری غرقابی در بسیاری از نقاط کشور انجام می گیرد که اقدام مناسبی نیست.
وی تصریح کرد:10 میلیارد متر مکعب آب نیز به صنعت و آب شرب اختصاص می یابد که 5 / 7 میلیارد متر مکعب، سهم صنعت و 5 / 2میلیارد متر مکعب، سهم آب شرب است .
نائب رئیس کمیسیون حقوقی شورای عالی استان ها، برداشت غیر قانونی آب های زیرزمینی را معضلی اساسی دانست و افزود: برداشت غیر قانونی آب های زیر زمینی در نقاط مختلف موجب فرونشست زمین شده است که نشست از 32 سانتی متر تا 82 سانتی متر را شاهد بوده ایم.
به گزارش ایرنا ، شوراهای اسلامی در کشور 117 هزار عضو دارند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: