کد خبر: ۹۶۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 08
شفا آنلاین>سلامت>محققان روش جدیدی برای تشخیص باکتری در زخم ها ابداع کرده اند که می تواند به کاهش هزینه مراقبت های بهداشتی، به حداقل رساندن مقاومت بدن در برابر دارو و درمان بهتر بیمار منجر شود.

 به گزارش شفا آنلاین، محققان دانشگاه جرج واشنگتن در جریان یک تحقیق، موفق به ابداع روش جدیدی برای تشخیص عفونت در زخم ها شدند که به پزشکان کمک می کند در کمتر از یک دقیقه به جای 24 ساعت فعلی، باکتری را روی لام آزمایشگاهی قرار داده و آن را شبانه تکثیر کنند.
در این روش با استفاده از یک روش تشخیصی الکتروشیمیایی، مولکول هایی کشف می شوند که توسط باکتری سودوموناس (Pseudomonas) تولید شده و به طور شایع زخم های مزمن را عفونی می کنند.
محققان در این مطالعه، یک حسگر الکتروشیمیایی ارزان قیمت و یکبار مصرف را آزمایش کردند که باکتری را بر اساس تشخیص وجود پیوسیانین (pyocyanin)، مولکولی که توسط سودوموناس تولید می شود، فورا کشف می کند.
این پروب (ابزار تشخیصی) حضور باکتری را در 71 درصد موارد و نبود باکتری را در 57 درصد مواقع به درستی تشخیص می دهد.
به گفته محققان، توانایی تشخیص سودوموناس و سایر ارگانیسم های عفونی در زمان معاینه، توانایی پزشک را برای مراقبت از بیمار به اندازه زیادی افزایش می دهد.
به گفته محققان، با استفاده از این روش دیگر نیازی نیست که قبل از تصمیم گیری برای تجویز آنتی بیوتیک، منتظر نتایج کشت بود.
آنها افزودند: پروب هایی که از این روش استفاده می کنند، به طور بالقوه روشی در اختیار پزشکان قرار می دهند که عفونت زخم ها را در بالین بیمار تشخیص دهند و به پزشکان کمک می کنند تا سریعتر، از میان انواع زیاد آنتی بیوتیک ها یکی را برای درمان انتخاب کنند.
محققان قصد دارند که با تقویت و ارتقای این روش آزمایشی، از آن برای تشخیص سایر باکتری ها نیز استفاده کنند.
این روش جدید در مجله Wound Repair and Regeneration منتشر شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: