کد خبر: ۹۶۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۶ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 07
شفاآنلاین:جامعه>سلامت> آب تهران، خاك و شن ريگان، گياهان شفابخش خطه گيلان و ... همه بيخ گوش و در دسترس ماست. براي مردم خيلي از كشورهاي دنيا (حتي مدرن‌ترين و توسعه‌يافته‌ترين آنها) اين مواهب آرزوست.
به گزارش شفاآنلاین : در كشور ما و در همين اقليمي كه ما زندگي مي‌كنيم و دائما از بدي هوا يا خشكي خاك و مشكلات آن گله‌منديم، بهترين و برترين داروهاي شفابخش دنيا توليد مي‌شود. مردم زيادي از همه جاي دنيا براي درمان امراضي كه علم پزشكي درباره آنها به بن‌بست رسيده، به عنوان آخرين راه‌حل به اين مرز و بوم سفر مي‌كنند و واقعا هم جواب مي‌گيرند. شايد باورش سخت باشد، اما سرطان و خيلي از بيماري‌هاي ديگر كه شنيدن نامشان لرزه بر اندام هر كسي مي‌اندازد در همين كشوري كه ما در آن زندگي مي‌كنيم حتي بدون دخالت علم پزشكي مي‌تواند درمان شود.
 

 

توریسم‌درمانی يكي از جذاب‌ترين و پردرآمد‌ترين كارها در سراسر دنياست، ولي هر كشوري نمي‌تواند روي اين مساله مانور دهد و با ادعاي درماني بودن برخي مناطق يا مواهبش مردم را به آنجا سرازير كند؛ فقط كافي است عده‌ای و نه حتي يك نفر اتفاقي از كشوري ديگر با خاصيت درماني يك منطقه آشنا شده و با مسافرت به آنجا و استفاده از آن مواهب طبيعي، موفق شود بر بيماري خود غلبه كند، اين به تنهايي كافي است كه ديگر بيماراني هم كه به قول معروف همه پزشكان آنها را جواب كرده‌اند و ديگر چيزي براي از دست دادن ندارند براي اينكه اين آخرين راه حل را بيازمايند به اين مناطق سفر كنند. درست همان جايي كه علم از نتيجه‌گيري بازمي‌ماند و نمي‌تواند راه‌حلي براي بيماري‌هاي پيچيده بيابد، اين مناطق شفابخش به داد بشر مي‌رسند و اتفاقا خيلي هم خوب و حتي بهتر از آن داروهاي شيميايي و جراحي‌ها مي‌توانند بيماري‌ها را ريشه‌كن كنند.

بالاترين ارتفاع در نزديكي خط استوا در ايران

زكيا زني 45 ساله است كه به ايدز مبتلاست. او كه ساكن كشور اندونزي است، حدود 10 سالي است از بيماري‌اش مطلع شده و توسط يكي از دوستانش كه خانمي ايراني است براي درمان به ايران آمده ولي اينجا نزد هيچ پزشكي نرفته و در هيچ بيمارستاني بستري نشده است، بلكه او به توصيه پزشك انگليسي‌اش به عنوان آخرين راه‌حل درمان، فقط براي زندگي در كنار يك كوه به ايران آمده، كوهي در نزديكي ما كه يكي از بكرترين جاذبه‌هاي توريستي دنياست. نام اين كوه باستاني پرديس است كه در حومه شهرستان جم از توابع عسلويه استان بوشهر و در نيمه‌هاي راه بندر كنگان به فيروزآباد شيراز قرار دارد. قله اين كوه نزديك‌ترين نقطه زمين به خورشيد است، چون بالاترين ارتفاع در نزديكي خط استواست. مغناطيس فوق‌العاده قوي این كوه در جهان زبانزد است.

از نزديك ببينيد

اين كوه خواص شگفت‌انگيزي دارد و در مجاورت آن مغناطيس زمين در وضعيتي قرار مي‌گيرد كه بيماري‌ها فرصت رشد و تكثير پيدا نمي‌كنند و كم‌كم از بين مي‌روند. اما حتما مي‌پرسيد چطور هيچ كجاي دنيا و در هيچ مقاله علمي معتبري چيزي از اين كوه نوشته نشده يا چرا در داخل كشور هيچ تبليغاتي در اين زمينه صورت نمي‌گيرد؟ پاسخ سوال درباره افرادي كه در خارج از كشور هستند مشخص است و اين طبيعي است كه ديگران نخواهند جاذبه‌هاي خدادادي ساير نقاط را تبليغ كنند، اما درباره اينكه چرا در داخل كشور اطلاع‌رساني درستي از اين كوه و خواص آن انجام نمي‌شود پرسشي است كه بايد پاسخ آن را از مسئولان پرسيد. به‌رغم اينكه بعضي‌ها مي‌گويند اين شايعه است و كوهي با اين ويژگي ممكن نيست وجود داشته باشد، اما كمتر ايراني‌ای انگيزه يا حتي جرات پيدا مي‌كند براي بررسي راست يا دروغ بودن اين خبر هم كه شده با نيت ديدن بكرترين و بهترين منطقه درماني كره زمين به شيراز و منطقه جم سفر كند. با وجود اين، اگر يك بار به اين منطقه سفر كنيد مي‌بينید به‌رغم محدوديت‌هاي موجود، روستاهاي اطراف اين كوه پر از خارجي‌هايي است كه با هدف درمان اينجا اقامت مي‌كنند. اگر در فاصله 50 تا 100 متري كوه يعني تقريبا انتهايي‌ترين نقطه مشخص آسفالت با ماشين توقف كنيد و ترمز دستي را بخوابانيد، ماشين به جاي سر پاييني به نرمي به سمت كوه كشيده مي‌شود كه البته همين مغناطيس براي رانندگان ناآشنا بسيار دردسرساز بوده و تاكنون تعداد زيادي از خودروها بي‌اختيار با كوه تصادف كرده‌اند.

ما اين كوه را بسیار باارزش مي‌دانيم!

يكي از ساكنان منطقه جم، همان جايي كه اين كوه در آن واقع شده، درباره ويژگي اين كوه مي‌گويد: هر ساله توريست‌هاي زيادي از كشورهاي مختلف براي درمان به اين منطقه سرازير مي‌شوند و با اجاره كردن يك خانه در اين محل و زندگي در آن درمان مي‌شوند. پيرمرد وقتي تعجب مرا مي‌بيند، مي‌گويد: ما از سال‌ها قبل اينجا زندگي مي‌كرديم و پدر و مادرهاي ما به ما گفته بودند اين كوه و اين منطقه يك منطقه عادي نيست. مادر من اين كوه را بسیار باارزش مي‌دانست و اعتقاد عجيبي به آن داشت. پيرمرد مي‌گويد: من 85 سال سن دارم اما تاكنون حتي يك بار هم بيمار نشده‌ام و با وجود اينكه سن و سالم بالاست هر روز صبح زود از خانه بيرون مي‌روم و براي چراي دام‌ها راهي دشت و صحرا مي‌شوم و تا غروب بي‌آنكه احساس خستگي كنم سرپا هستم. او همه اين انرژي را مديون و مرهون زندگي در اين منطقه و مصرف گياهان آنجا مي‌داند و مي‌گويد: هر بيماري كه به اينجا آمده بعد از يك سال درمان شده، بله هر بيماري! بعد از كشف خواص اين كوه كمتر از 10 سالي مي‌شود كه مردم زيادي از آفريقا و كشورهاي همسايه براي درمان اينجا مي‌آيند و من تقريبا همه آنها را از نزديك ديده‌ام. همه آنها بعد از بازگشت به كشورشان فهميدند درمان شده‌اند. بعد از اينكه اين بيماران به كشورشان و پزشكشان مراجعه كردند، نام همه اين افراد به عنوان كساني كه ايدزشان در ايران و توسط محققان ايراني با درمان‌هاي جديد انجام شده همه جا اعلام شد، اما شايد مسئولان كشور تمايلي نداشتند نام اين منطقه مطرح شود و سر زبان‌ها بيفتد، زيرا ويژگي اين كوه باعث مي‌شود همه فكر كنند شايعه يا خرافات است و پزشكان ممكن است به چنين چيزي اعتراض كنند. زكيا با پرداختن مبلغ
400 هزار تومان يك سوئيت كوچك در مجاورت اين كوه اجاره كرده، پيرمرد روستايي هر روز به او سر مي‌زند و از گياهان كوهي آنجا برايش مي‌برد.

كوه ضد ايدز

پزشكان متخصص بريتانيايي در موسسه
Imperial Medical College در شهر لندن اخيرا در مقاله‌اي در روزنامه تايمز ضمن برشمردن اين خاصيت از سازمان ملل درخواست كرده تا نام اين كوه را به
ANTI-HIV Mountain تغيير دهند. دكتر
Tim Hopkins رئيس موسسه فوق و دارنده مدرك فوق تخصص در رشته ايمونولوژي و ويروس‌شناسي درخواست ايجاد شهرك‌هاي درماني براي مبتلايان به ايدز در اين منطقه را داشته است. او معتقد است با اسكان مبتلايان به ايدز در اين منطقه پس از حداكثر مدت 18 ماه هيچ نشانه‌اي از بيماري در اين مبتلايان ديده نمي‌شود.

بهترين منطقه درماني كره‌زمين در ايران است

اين فقط يك نمونه از هزاران و حتي ميليون‌ها جاذبه و بركت طبيعي است كه خداوند به اين مرز و بوم بخشيده و در حالي كه اماكن تفريحي توريستي مثل آبگرم‌ها و چشمه‌هاي آبهاي معدني به عنوان جزئي شناخته شده از اين جاذبه‌ها هميشه مورد توجه قرار گرفته است، اما درباره مكان‌هاي بكر و عجيبي مانند كوه پرديس هيچ اطلاع‌رساني‌ای نمي‌شود. با وجود اينكه بر اساس اظهارات ماه گذشته خضري، عضو كميسيون بهداشت ودرمان مجلس كه گفته بود: توریسم‌درمانی سه برابر توريسم عادي براي كشور ارزآوري دارد، متاسفانه به نظر مي‌رسد مسئولان نه تنها اصراري بر شناسايي و جذب گردشگران درماني به ايران ندارند، بلكه با ايجاد سختي‌هايي در كار توريست‌ها مايلند مانع حضور و تردد آزاد گردشگران شوند. چندي پيش وزارت امور خارجه اعلام كرد ويزاي گردشگري نمي‌تواند براي درمان مورد استفاده قرار بگيرد و اين يعني ايجاد سختي و سنگ اندازي در مسير ورود گردشگر درماني به كشور. اگر تركيه و كشورهايي مانند فرانسه و اسپانيا با جاذبه‌هاي مصنوعي و طبيعي سعي دارند مردم را براي تفريح و سرگرمي به كشورهاي خود سرازير كنند، ايران جاذبه‌هايي دارد كه براي توريست‌هايي كه نياز به درمان دارند چاره‌اي جز حضور و زندگي در اين مناطق باقي نمي‌ماند. اين ظرفيت بزرگي است اما هنوزمعلوم نيست چرا مسئولان نمي‌خواهند حتي درباره اين ظرفيت‌هاي عظيم صحبت كنند و با بهره‌وري درست از آن همه را منتفع كنند.آرمان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: