کد خبر: ۹۶۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 05
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام ، اجرای دوباره طرح موبایل سنتر را که از سال 84 متوقف شده، در سراسر کشور خواستار شد.

به گزارش شفا آنلاین،  سعید صفاتیان روز جمعه اظهار کرد: طرح موبایل سنتر از سال 82 با هدف ارایه خدمت به معتادان آغاز شد ، اما پس از دو سال و به دلیل حمایت نکردن برخی مسئولان شاهد توقف آن بودیم .

براساس آمار ستاد مبارزه با موادمخدر، یک میلیون و 325 هزار نفر در کشور مصرف کننده مواد مخدر هستند.

وی تصریح کرد: در سال 82 اداره درمان ستاد مبارزه با موادمخدر، به وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی، اجرای طرح موبایل سنتر را پیشنهاد داد و امروز نیز انتظار می رود دستگاه های ذیربط نسبت به اجرایی شدن این موضوع به عنوان یک نیاز جدی اقدام کنند.

صفاتیان ادامه داد: موبایل سنتر یا مراکز سیار دو فایده مهم و اساسی دارد که می توان از پایین بودن هزینه این مراکز نسبت به سایر مراکز ثابت درمانی و ارایه خدمات مناسب به معتادان نام برد .
وی خاطرنشان کرد: اگرچه ارتباط یک مرکز ثابت با معتادان زمان بر است اما راه اندازی دوباره این مراکز سیار در برقراری ارتباط بهتر با معتادان تاثیرگذار باشد.

مقام مسئول در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: موبایل ستنترها در کنترل معتادان تزریقی وبیماران معتاد مبتلا به ایدز نیز موثر هستند ، انتظار می رود نهادهای مسئول دوباره نسبت به راه اندازی این مراکز سیار در کشور اقدام کنند.

صفاتیان ادامه داد: ارایه خدماتی چون سرنگ بهداشتی و دریافت سایر وسائل بهداشتی از طریق این مراکز به کاهش مشکلات معتادان در کشور کمک می کند.

به اعتقاد وی ، در صورتی که طرح موبایل سنتر دوباره عملیاتی شود، شاهد تحولات رضایت بخشی در بخش ارائه خدمت به معتادان در کشور خواهیم بود .

وی این توضیح را نیز داد که هم اکنون 600 مرکز گذری ترک اعتیاد و 6 هزار مرکز درمانی حوزه اعتیاد در کشور فعال است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: