کد خبر: ۹۵۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 01
شفا آنلاین>سلامت>شرکت داروسازی نئوز (Neos Therapeutics)، اخیرا اعلام کرده که سازمان غذا و داروی آمریکا، ترکیب آهسته‌رهش این شرکت با نام آدزنیز (Adzenys XR-ODT) را برای درمان اختلال بیش‌فعالی و کم‌توجهی در افراد بالای 6 سال مورد تایید قرار داده است.
به گزارش شفاآنلاین،با این تایید، آدزنیز، اولین و تنها قرص خوراکی آهسته رهش برای درمان اختلال بیش‌فعالی و کم‌توجهی خواهد بود. دکتر آلیس مائو، سرپرست بخش روان‌پزشکی در هوستون می‌گوید: «آدزنیز به این علت مورد تایید قرار گرفته که برنامه مطالعاتی نشان داد این دارو با درمان مورد تایید قبلی یعنی ترکیب نمک‌های آهسته‌رهش آمفتامین، که یکی از رایج‌ترین داروهای نسخه‌ای برای درمان اختلال بیش‌فعالی و کم‌توجهی است، برابر می‌کند.»

       ویپین کی گارج، مدیرعامل شرکت نئوز می‌گوید: «این اولین داروی ما با استفاده از تکنولوژی ویژه است که مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا قرار می‌گیرد. ما معتقدیم که آدزنیز آهسته‌رهش، درمان تازه‌ای در عرصه مدیریت اختلال بیش‌فعالی و کم‌توجهی است و به سرعت شروع به آشناسازی متخصصان با این محصول کرده‌ایم. ورود رسمی این دارو به بازار در 3 ماهه دوم سال 2016 میلادی انجام خواهد شد. ما درصدد هستیم که با استفاده از تکنولوژی انحصاری خود، گزینه‌های درمانی دیگری نیز به بازار مصرف ارائه دهیم.»

       براساس آمار اعلام شده از سوی انستیتو ملی سلامت روان آمریکا، اختلال بیش‌فعالی و کم‌توجهی، یکی از شایع‌ترین اختلالات دوران خردسالی است و ممکن است در دوران نوجوانی و بزرگسالی نیز ادامه یابد. علائم این اختلال عبارتند از بی‌توجهی، بیش‌فعالی و تکانشگری. این الگوی رفتاری ممکن است در مدرسه، خانه و محل کار دیده شود و روابط بین فردی و بازده روزانه فرد را تحت‌تاثیر قرار دهد.

 داروهای محرک نظیر آمفتامین و متیل فنیدات، استاندارد درمان اختلال بیش‌فعالی و کم‌توجهی هستند و اشکال آهسته‌رهش این داروها که به یک بار مصرف در روز نیاز دارند، ارجح‌اند. بیشتر فرمولاسیون‌های درمانی موجود در بازار برای این بیماری، قرص و کپسول هستند که نیاز دارند بلعیده شوند یا در برخی موارد، باز شده و درون غذا یا مایع ریخته شوند. این قرص‌های جدید برخلاف اشکال قدیمی دارو و کپسول، می‌توانند در دهان باز شده و نیازی به بلعیدن به شکل کامل ندارند. سپید
GLOBE NEWSWIRE
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: