کد خبر: ۹۵۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 26
شفا آنلاین>سلامت>رییس سازمان غذا و دارو گفت: 15 تا 20 درصد کل کالاهای قاچاق که وارد کشور می شود مربوط به کالاهایی مانند لوازم بهداشتی، آرایشی، تجهیزات پزشکی و مکمل ها است که باید بر سلامت و اصالت آنها نظارت کنیم.

به گزارش شفا آنلاین، رسول دیناروند روز سه شنبه در دومین گردهمایی مسئولان روابط عمومی معاونت های غذا و داروی سراسر کشور افزود: تمام تلاش های کشور برای کنترل مرزها موفق نبوده و نمی توانیم گمرک و مناطق آزاد را به صورت کامل کنترل کنیم اما اگر مردم از مضرات کالاهای قاچاق آگاه شوند بخش زیادی از این کالاها جمع می شود.
وی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای اساسی روابط عمومی این است که مردم را نسبت به کالاهای قاچاق حساس کنند. در حال حاضر مردم فکر می کنند کالاهای قاچاق از اجناس اصل خارجی هستند که فقط پول گمرک نمی پردازند در حالی که واقعا اینطور نیست.
رییس سازمان غذا و دارو گفت: اغلب کالاهای قاچاق تقلبی هستند و متاسفانه ما یکی از بازارهای هدف آنان هستیم.
دیناروند افزود: اگر تقاضا برای کالای قاچاق متوقف شود عرضه آن نیز تعطیل خواهد شد و اگر بتوانیم 80 درصد این تقاضاها را با بسیج مردم حذف کنیم دستاورد عظیمی است.
ریی سازمان غذا و دارو گفت: کار ما در عرصه اطلاع رسانی مانند تیغ دو لبه است به آن معنا که باید مراقب باشیم در این عرصه دچار افراط و تفریط نشویم.
دیناروند تصریح کرد: از یک سو نمی توانیم مردم را آگاه نکنیم و از سوی دیگر اگر در عرصه اطلاع رسانی از حد و مرز مشخصی عبور و افراط کنیم، آستانه تحریک مردم به حدی بالا می رود که نسبت به این گونه مسائل بی خیال می شوند. به طور مثال ما هر ماه نمی توانیم مسئله ای مانند روغن کالم را تکرار کنیم زیرا انعکاس آن بی اثر می شود.
وی ادامه داد: چه خوشمان بیاید و چه نیاید همواره تیتر اخبار هستیم و اگر خبر نداشته باشیم رسانه ها برای ما خبر می سازند؛ گاهی احساس می کنم شاید بهتر باشد دو ماه در رسانه ها ظاهر نشوم اما چنین چیزی امکان ندارد زیرا آنان اخباری از آرشیو بیرون می آورند و آن را تیتر می کنند.
وی اضافه کرد: این در حالی است که حرف های ما وابسته به زمان و مکان بوده و ممکن است شش ماه دیگر غیر منطقی به نظر برسد بنابراین ما باید در عرصه روابط عمومی و اطلاع رسانی استراتژی و برنامه داشته باشیم و به صورت انفعالی عمل نکنیم.ایرنا
برچسب ها: گردهمایی ، گمرک ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: