کد خبر: ۹۴۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 23
شفا آنلاین>سلامت>مدیر درآمد و بودجه سازمان غذا و دارو از سرمایه گذاری حدود 50 میلیارد تومانی این سازمان برای افزایش تشخیص و عملیاتی کردن طرح پایش باقیمانده سموم در راستای قانون برنامه پنجم خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، نبی شریعتی فر، افزود: از سال 93 و در راستای اجرای قانون برنامه پنجم، اجرای طرحی تحت عنوان پایش باقیمانده سموم کشاورزی و آفت کش ها در وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو برنامه ریزی و اعتبارات لازم در این خصوص در نظر گرفته شد.
وی خاطرنشان کرد: در این طرح چهار محصول شامل خیار، گوجه فرنگی، سیب درختی و برنج از نظر آفت کش ها و باقیمانده سموم و سه محصول سیب زمینی، پیاز و کاهو از نظر باقیمانده کودهای شیمایی شامل نیترات و فلزات سنگین مورد بررسی قرار گرفت که مطابق این بررسی ها 10 درصد نمونه های مورد آزمایش از نظر باقیمانده سموم کشاورزی بالاتر از حد معمول بودند.
مدیر درآمد و بودجه سازمان غذا و دارو تاکید کرد: تشخیص تهدیدهای ایمنی غذا بسیار مهم است و باید بتوانیم آلاینده ها را شناسائی کنیم و در راستای کاهش آنها، اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم.
شریعتی فر گفت: پایش این برنامه ها در حال انجام است و نتایج آن از طریق معاونت های غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی به سازمان غذا و دارو ارسال خواهد شد تا در صورت لزوم از این طریق در اختیار سایر نهادهای اجرائی قرار گیرد.
وی یادآور شد: با افزایش سرمایه گذاری و تهیه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری شامل توسعه آزمایشگاه ها، امیدواریم بتوانیم سرعت عمل در این خصوص را افزایش دهیم.ایرنا
برچسب ها: سموم ، کشاورزی ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: